loading...

كيكانه

مرجع تخصصي كيك و جشن تولد

بازدید : 392
11 زمان : 1399:2

يادبود يا گيفت عروسي بخشي از مراسم عروسي است كه مهمانان به عنوان يادگاري از عروسي همراه خود به خانه مي‌برند.

اگر در شرف عروسي هستيد به احتمال زياد مي‌دانيد كه يك بخش از برنامه جشن عروسي شما آماده سازي گيفت و يادبود است.

با اين حال ممكن است تعجب كنيد اصلاً چرا نياز به دادن يادبود عروسي داريد. و چه تاريخچه‌اي پشت اين يادبود عروسي است. و آيا واقعاً لازم است كه پول خود را صرف خريد گيفت عروسي براي مهمانان كنيد؟

باور كنيد يا نه، يك تاريخچه طولاني در پشت اين سنت وجود دارد. و به طور كلي مي‌توان گفت اين ايده كه با هديه دادن به مهمانانتان كاري كنيد تا يك خاطره و يادگاري دلنشين از روز عروسي شما داشته باشندو تا مدت‌ها بعد اين روز در ذهنشان ثبت و ماندگار شود، براي خودتان و ميهمانانتان فوق‌العاده خاطره‌انگيز است.

ياد بود يا همان گيفت عروسي چيست؟

تاريخچه گيفت عروسي

قدمت اين سنت به صدها سال قبل يعني تقريباً قرن شانزدهم برمي‌گردد. در واقع قرن‌ها پيش اشراف در اروپا، مخصوصاً اشراف ايتاليا و فرانسه در مجالس عروسي خود هداياي كوچكي را به مهمانان خود ارائه مي‌دادند. اساساً اين هدايا شامل جعبه كوچكي بود كه از فلز، سنگ‌هاي گران قيمت و حتي كريستال ساخته مي‌شد. و داخل اين جعبه با تركيبات مختلف ساخته شده از شكر مانند حبه‌هاي قند پر مي‌شد. در اغلب موارد نيز اين جعبه‌ها حاوي قند و مغز بادام بود و كنار هم قرار گرفتن اين دو نمادي از تلخي و شيريني زندگي بود. در آن زمان اعتقاد بر اين بود كه قند خواص دارويي دارد از اين رو به يك هديه محبوب در ميان مهمانان تبديل شده بود. با اين حال با توجه به قيمت بالاي قند و شكر در آن زمان تنها خانواده‌هاي ثروت‌مند از آن به عنوان يادبود عروسي استفاده مي‌كردند.

امروزه گيفت عروسي چه مفهومي دارد؟

با گذشت قرن‌ها اين رسم در بين جوامع مختلف رواج يافته و به يك رسم و سنت عمومي در بين تمام جوامع تبديل گشته است. امروزه نيز همچنان اين رسم پابرجاست و مهمانان با يك هديه كوچك در قالب گيفت عروسي به خانه روانه مي‌شوند. البته گيفت‌هاي عروسي امروزي شكل‌هاي متنوع تري نسبت به گذشته به خود گرفته است و به جاي استفاده از قند از نقل و نبات و هداياي ديگري مثل شمع، گل و ... نيز به عنوان يادبود استفاده مي‌شود.

امروزه علاوه بر جشن عروسي، عقد و نامزدي در جشن تولدها و همچنين در جشن دندوني نوزادان نيز به مهمانان گيفت و يادبود داده مي‌شود.

گيفت عروسي در كشورهاي مختلف

عشق همگاني است و در سراسر جهان پيوند عاشقان جشن گرفته مي‌شود. همان‌گونه كه هر كشور در برگزاري جشن عروسي سنت خاص خود را دارد در رابطه با گيفت عروسي نيز هر كشور سنت مخصوص به خود را دارد. در ادامه برخي از محبوب‌ترين يادبودهاي عروسي در كشورهاي مختلف جهان را به شما معرفي مي‌كنيم.

ايرلند

در اين كشور به مهمانان زنگوله‌هاي تزييني داده مي‌شود و مهمانان مي‌توانند پس از اتمام جشن آن‌ها را با خود به خانه ببرند. مهمانان در طول جشن نيز اين زنگوله‌ها را به افتخار زوج جديد به صدا در مي‌آورند.

اسپانيا

در اسپانيا به عنوان گيفت عروسي به مهمانان مرد سيگار و به مهمانان زن بادبزن و يا يك تكه طلا داده مي‌شود.

هندوستان

فيل‌ها در خاورميانه نماد خوش شانسي هستند. از اين رو در كشور هندوستان به عنوان يادبود عروسي به مهمانان مجسمه‌هاي فيل حكاكي شده داده مي‌شود.

اوكراين

تخم مرغ‌هاي رنگ آميزي شده با دست، يادبود عروسي در كشور اوكراين هستند. اين تخم مرغ‌هاي رنگي نماد باروري براي تازه عروس و دامادهاست.

ژاپن، چين و كره

در اين كشورها به عنوان يادبود به مهمانان بادبزن‌هاي چوبي داده مي‌شود. اين بادبزن‌ها معمولاً با شكوفه‌هاي گيلاس تزيين شده‌اند. زيرا شكوفه گيلاس حاصلخيزي و زيبايي زندگي را نشان مي‌دهند.

انواع مدل‌هاي گيفت عروسي

انواع متنوعي از گيفت عروسي وجود دارد كه مي‌توانيد انتخاب كنيد. به طور كلي گيفت‌هاي عروسي در دسته‌هاي سنتي، خانگي، قومي و حتي مناسبتي دسته بندي مي‌شود.

گيفت عروسي سنتي

مي‌توانيد به‌عنوان يادبود قطعات كيك، شيريني و كوكي را درون جعبه‌هاي زيبا بگذاريد و به‌ مهمانان خود ارائه دهيد. اما اگر به دنبال گيفت عروسي ماندگارتري هستيد مي‌توانيد عكسي از عروس و داماد را به عنوان يادبود به مهمانان بدهيد. بد نيست براي مشاهده ايده براي كيك عروسي به مقاله مرتبط كيكانه سري بزنيد

گيفت عروسي خانگي

اين نوع يادبود شامل حلقه‌هاي ساخته شده از گل طبيعي يا مصنوعي، گلدان‌هاي گل مثل گلدان‌هاي كاكتوس، شمع‌هاي تزيين شده و حكاكي شده و ... مي‌شود. گيفت عروسي خانگي نسبت به ديگر مدل‌هاي گيفت عروسي ساده‌تر و كم هزينه‌تر هستند. از اين رو براي زوج‌هايي كه مي خواهند در هزينه‌هاي جشن عروسي خود صرفه جويي كنند مناسب‌ترند.

گيفت عروسي قومي و محلي

اين مدل گيفت نمادي از سنت و فرهنگ قومي و محلي خانواده عروس و داماد است. شما مي‌توانيد بر حسب سنت و فرهنگ خانواده و شهرتان ياد بود عروسي خود را انتخاب كنيد.

گيفت عروسي مناسبتي

اين نوع گيفت در واقع نمادي از عروسي شماست. شما مي‌توانيد يادبود عروسي تان را بر حسب مكان جشن و يا فصل برگزاري جشن عروسي تان تزيين كنيد. به‌عنوان مثال قايق‌هاي اسباب بازي با آب نبات و يا نقل و نبات درون آن براي عروسي‌هاي ساحلي عالي هستند. براي عروسي‌هاي جنوبي و گرمسيري نيز گلدان‌هاي كوچك كاكتوس ايده خوبي هستند.

15 ايده‌‌ي جديد و جالب براي گيفت و يادبود عروسي

1) كوكي‌هاي قلبي

حتماً لازم نيست كه يادبود عروسي شما يك شيء باشد. با اين كوكي‌هاي ساده و در عين حال لذيذ هم مي‌توانيد مهانانتان را خوشحال كنيد. براي جذابيت بيشتر كوكي‌ها مي توانيد آن‌ها را درون كيف‌هاي كوچك قرار دهيدو روي آن‌ها برچسب بزنيد.

2) گلدان كاكتوس

اگر به دنبال هديه‌اي ماندگار و هميشگي براي مهمانان خود هستيد. مي‌توانيد به تعداد مورد نياز كاكتوس درون گلدان‌هاي كوچك بكاريد و به مهمانانتان هديه دهيد.

3) ماكارون‌هاي شگفت انگيز

مهمانانتان را با يك طعم لذيذ و دوست داشتني بدرقه كنيد. ماكارون‌ها در رنگ‌هاي مختلف وجود دارند بر حسب سليقه خود مي توانيد هر رنگي را كه بخواهيد انتخاب كنيد. براي جذابيت بيش‌تر مي‌توانيد ان‌ها را درون جعبه‌هاي زيبا بگذاريد.

4) شمع

شمع نماد عشق است. بنابراين ميتواند ايده مناسب و البته جالبي به عنوان گيفت عروسي شما باشد. مطمئناً اين شمع‌هاي كوچك و مينياتوري همه مهمانان را تحت تاثير قرار مي‌دهد. و همانگونه كه شما ميخواهيد اين هديه شما كاربردي نيز خواهد بود و مهمانان مي‌توانند از آن‌ها در دكور خانه خود استفاده كنند.

5) يك شاخه گل رز

مي‌توانيد به هر كدام از مهمانانتان به عنوان گيفت عروسي يك شاخه گل رز سفيد و يا قرمز هديه دهيد. براي جذاب‌تر شدن آن ميتوانيد هر شاخه گل را مانند تصوير درون شيشه‌هاي كوچك بگذاريد و و كنار هر كدام يك يادداشت قرار دهيد.

6) اثر هنري

اگر به دنبال گيفت عروسي متفاوت و ماندگارتري هستيد مي‌توانيد به كمك يك دوست خلاق و يا يك هنرمند محلي به تعداد مورد نياز قاب‌هاي رنگارنگ كوچك ايجاد كنيد و به عنوان يادبود به مهمانان دهيد.

7) جعبه‌هاي زيبا

مي‌خواهيد مهمانانتان را غافلگير كنيد؟ اگر چنين تصميمي داريد بهتر است كه هداياي خود را درون جعبه هاي زيباي كاغذي مانند تصوير زير قرار دهيد تا مهمانان تا قبل از باز كردن جعبه متوجه محتوي آن نشوند.

8) بادبزن

اين ايده مخصوص جشن عروسي هاي تابستانه و عروسي‌هاييست كه در مناطق گرمسيري برگزار مي‌شود. بنابراين مي‌شود گفت كه جزء گيفت‌هاي عروسي مناسبتي محسوب مي‌شود.

گيفت عروسي- گيفت نامزدي- گيفت عقد- مدل گيفت عروسي- گيفت عروسي جديد- يادبود عروسي- عكس گيفت عروسي- گيفت عروسي مناسبتي- گيفت عروسي متفاوت- بادبزن

9) دستمال‌هاي گل دوزي شده

اگر به دنبال ايده‌اي ساده و ارزان و در عين حال زيبايي براي گيفت عروسي خود هستيد. اين ايده مناسبي براي شما خواهد بود.

10) گيفت دست ساز

يك ايده جذاب ديگر براي اين‌كه بتوانيد خاطرات اين روز را براي خانواده و دوستانتان حفظ كنيد دادن هداياي دست ساز مانند اين قلب‌هاي تزييني زيباست. براي ساختن اين قلب‌هاي زيبا شما تنها به مقداري پارچه، پر بالش يا پشم شيشه، نخ و روبان نياز داريد.

11) پازل‌هاي چوبي حكاكي شده

اين پازل هاي چوبي حك شده بر روي آن يك راه شيرين و جذاب براي تشكر از مهمانان براي حضور در جشن عروسي شماست.

12) پيام تشكر

يك راه ساده و شيرين براي تشكر از مهمانان نوشتن پيام تشكر براي آن‌هاست. حال براي اين‌كه يادبود شما از سادگي در بيايد و به يادماندني‌تر شود مي‌توانيد مانند تصوير زير پيام‌هايتان را درون بطري هاي كوچك قرار دهيد. در صورت تمايل مي‌توانيد يك عكس از خودتان نيز در پشت پيام‌ها بچسبانيد تا مهمانان به‌عنوان يادگار از عروسي شما داشته باشند.

13) آينه دستي كوچك

اگر به دنبال گيفت عروسي متفاوت و البته كاربردي براي مهمانانتان هستيد. اين آينه‌هاي دستي مي‌تواند ايده خوبي براي شما باشد. مطمئناً دوستان و خانواديتان با هربار ديدن خود در آينه به ياد جشن عروسي شما خواهند افتاد. علاوه بر اين هديه ماندگاري براي مهمانان شما خواهد بود.

14) مخروط كاج

يك ايده ارزان و ساده ديگر براي گيفت عروسي استفاده از مخروط هاي درخت كاج است. اين ايده عروسي‌هاي زمستانه نيز بسيار مناسب است. شما بنابر سليقه خود مي توانيد آن‌ها را رنگ آميزي نيز بكنيد تا جذاب‌تر به نظر برسند.

گيفت عروسي- گيفت نامزدي- گيفت عقد- مدل گيفت عروسي- گيفت عروسي جديد- يادبود عروسي- عكس گيفت عروسي- گيفت عروسي مناسبتي- گيفت عروسي متفاوت-گيفت عروسي مناسبتي- گيفت عروسي زمستاني- مخروط كاج

15) مجسمه عروس و داماد

يك ايده جالب ديگر براي گيفت عروسي مجسمه‌هاي كوچك عروس و داماد است. شما حتي مي توانيد سفارش دهيد كه اين مجسمه‌ها را نزديك به چهره واقعي خودتان بسازند تا جذابيت بيش‌تري داشته باشند. مطمئناً يادگاري دوست داشتني از عروسي شما براي دوستان و آشنايانتان خواهد بود.

گيفت عروسي- گيفت نامزدي- گيفت عقد- مدل گيفت عروسي- گيفت عروسي جديد- يادبود عروسي- عكس گيفت عروسي- گيفت عروسي مناسبتي- گيفت عروسي متفاوت- مجسمه عروس و داماد

منبع: گيفت (يادبود) عروسي

بازدید : 443
11 زمان : 1399:2

7 مدل كيك عروسي عالي و جذاب

1) كيك طلايي و نقره‌اي

رنگ طلايي و نقره اي جزء رنگ‌هاي محبوب هستند زيرا با تمام رنگ‌ها و سبك‌ها سازگار هستند.

از اين رو كيك با اين دو رنگ براي هر نوع جشن عروسي مناسب است.

2) كيك فوندانت

اگر به دنبال كيك با ظرافت‌تر و لطيف تر هستيد اين مدل كيك بهترين ايده براي شماست.

3) كيك نقاشي شده

رنگر مرمري يا شيشه‌اي روي كيك باعث مي شود كه كيك به يك اثر هنري تبديل شود.

كيك نقاشي شده با دست امروزه از محبوبيت بالايي برخوردار است. بنابراين اگر به دنبال يك كيك عروسي ويِه هستيد اين بهترين ايده براي شما خواهد بود.

4) كيك با طرح برجسته تور

اين كيك به تقليد از تور لباس عروس طراحي شده است. شما مي‌توانيد يك طرح شبيه لباس عروس خودتان را انتخاب كنيد تا روي كيك برجسته كنند.

5) كيك آمبره

آمبره يك گرايش عظيم در همه چيز از ناخن تا موي سر است. اين گرايش به تازگي در صنعت كيك پزي هم به كار گرفته مي‌شود. در اين نوع كيك كنتراست رنگ از ملايم شروع مي‌شود و به رنگ كامل مي‌رسد.

كيك آمبره جز‌ء كيك‌هاي محبوب ساليان اخير محسوب مي‌شود. اگر شما به دنبال كيك‌ برجسته نيستيد اين مي‌تونه ايده خوبي براي شما باشد.

6) كيك آب‌رنگي

اين كيك نيز مانند كيك نقاشي شده جزء كيك‌هاي هنري و منحصر به فرد محسوب مي‌شود. تركيب ملايم رنگ‌ها در اين نوع كيك باعث زيبايي و ظرافت آن مي‌شود.

7) كيك با بافت مدرن

كيك بافت دار امروزه از محبوبيت بالايي برخوردار شده است. در اين مدل كيك از تركيب عناصر كمتري براي تزيين كيك استفاده مي شود بنابراين مانند كيك‌هاي ديگر زياد شلوغ نيست. علاوه بر اين در اين مدل كيك بيش‌تر از رنگ‌هاي ساده استفاده مي‌شود.

كيك عروسي ارزان و شگفت انگيز

جشن عروسي شايد پر هزينه باشد اما اين به اين معنا نيست كه شما بايد كيك عروسي را از قلم بيندازيد.

لازم نيست كه حتما يك كيك خيلي بزرگ با هزينه بالا بخريد بلكه مي‌توانيد يك كيك ارزان و در عين حال زيبا تهيه كنيد.

كيك عروسي براي انواع بودجه‌ها و با انوع طعم‌ها و مدل‌ها وجود دارد بنابراين نگران اين موضوع نباشيد.

در ادامه چند نمونه از اين مدل كيك‌ها را به شما معرفي مي‌كنيم.

1) كيك عروسي برهنه

هميشه گران ترين‌ها شگفت انگيز نيستند. گاهي اوقات ساده ترين‌ها شگفت انگيزتر هستند.

كيك برهنه يك كيك ساده و خوش مزه است كه شما مي‌توانيد روي آن را بنا بر سليقه خود با خامه و گل‌هاي طبيعي تزيين كنيد.

اين كيك براي تمامي فصول سال مناسب است. از جمله دلايلي كه باعث محبوبيت و جذابيت اين كيك مي‌شود ماهيت برهنه بودن آن است كه باعث مي‌شود بتوانيم مواد درون كيك را ببينيم.

2) كيك عروسي گل‌دار

شما مي‌توانيد يك كيك خامه‌اي ساده براي عروسيتان بخريد و آن را با سليقه خود با استفاده از گل‌هاي رنگارنگ طبيعي يا مصنوعي زيبا تزيين كنيد. با اين كار كيك ساده شما به يك كيك خيلي شيك و جذاب تبديل مي شود، بدون اين‌كه هزينه زيادي پرداخت كنيد.

در ادامه چند ايده جذاب تزيين كيك با گل را به شما معرفي مي‌كنيم تا از آن‌ها الهام بگيريد.

3) كيك عروسي اركيده

رنگ‌هاي صورتي و قهوه‌اي به خوبي با همديگير تركيب مي شوند و يك كيك ساده را به يك كيك خاص تبديل مي‌كنند.

در اين كيك گل‌هاي اركيده به صورت آبشاري بر روي لايه هاي كيك ريخته اند و يك طراوت و تحرك را به سادگي كيك اضافه كرده اند. شما مي‌توانيد با توجه به بودجه و سليقه خود به جاي گل‌هاي مصنوعي از گل طبيعي براي تزيين اين كيك استفاده نماييد.

كيك اركيده آبي رنگ نيز براي جشن عروسي و خصوصاٌ براي جشن عقد بسيار مناسب است.

رنگ آبي ظرافت و صميمت را به كيك شما اضافه مي كند.

4) كيك عروسي با گل رز بي رنگ

يكي از ساده‌ترين كيك‌هاي اين مقاله، همين نوع كيك عقد است. سادگي رنگ در اين كيك تنها چيزي است كه آن را شيك و جذاب مي‌كند و باعث برجستگي آن در محيط‌هاي پر زرق و برق و شلوغ مي‌شود.

5) كيك عروسي داراي بافت

اين يك كيك ساده و در عين حال زيبا و هنرمندانه است. اين كيك سه طبقه با رنگ ملايم آن و بافت خاصي كه خامه روي آن دارد يادآور نقاشي كردن با كاردك نقاشي است.

6) كاپ كيك

يك ايده ساده و ارزان ديگر براي كيك جشن عروسي استفاده از كاپ كيك‌هاي زيبا و خوشمزه به همراه يك كيك كوچك به جاي يك كيك بزرگ و پر هزينه است.

علاوه بر ارزان بودن يك مزيت ديگر اين كاپ كيك‌ها اين است كه بر خلاف كيك به راحتي مي‌توانيد آن را بين مهمانان تقسيم كنيد بدون اين‌كه زمان زيادي را صرف كنيد و ريخت و پاش زيادي داشته باشد.

15 ايده زيبا و منحصر به فرد كاپ كيك عروسي

1) انواع مختلف كاپ كيك

اگر گرفتن تصميم نهايي براي انتخاب طعم كاپ كيك برايتان مشكل است. مي‌توانيد انواع كاپ كيك با طعم‌هاي متنوع را براي عروسيتان انتخاب كنيد. با اين كار به مهمانان اجازه دهيد كه خودشان طعم مورد نظرشان را انتخاب كنند.

2) ساده و رمانتيك

يك راه ساده و در عين حال رمانتيك براي تزيين كاپ كيك‌ها اضافه كردن گل‌هاي خوراكي شيرين بر روي كاپ كيك‌هاست.

اين تركيب كيك عروسي و كاپ كيك‌ها انتخابي عالي براي عروسي‌هاي فصل بهار است.

3) كاپ كيك مينياتوري

شما مي‌توانيد با اضافه كردن تركيبات جزئي بيشتر به كاپ كيك‌ها ظاهرشان را تجملاتي تر كنيد.

كاپ كيك مينياتوري با تركيب رنگ‌هاي هلويي و صورتي و شكوفه‌هاي صورتي به همراه يك پروانه زيبا بر روي آن بهترين ايده براي جشن‌هاي عروسي تابستاني و بهاري هستند.

4) كاپ كيك با تزئينات متنوع و مدرن

چون كاپ كيك‌ها خيلي كوچك تر از كيك‌هاي عروسي هستند بنابراين راه‌ها متنوعي براي تزيين آن‌ها وجود دارد.

مرواريد، شكوفه‌ها، پاپيون، گلبرگ‌هاي گل رز و ... به رنگ هاي صورتي و نعنايي از جمله تزيينات مناسب براي كاپ كيك‌هاي عروسي هستند.

5) كاپ كيك به شكل باكس(جعبه) هديه

لازم نيست كه كاپ كيك‌ها حتما به همان شكل مرسومي كه ما در ذهنمان داريم باشند. گاهي متفاوت بودن باعث جذابيت مي‌شود.

كاپ كيك عروسي شما مي‌تواند به شكل‌هاي متفاوت و در عين حال جذاب ديگري مثل جعبه‌ي كادو باشند.

6) كاپ كيك با تزيين گل نعنا

رنگ نعنايي براي همه انوع عروسي‌ها مناسب است اما براي عروسي‌هاي فصل بهار و زمستان، نسبت به فصل‌ها ديگر شيك تر و جذاب تر است.

در صورت تمايل مي‌توانيد رنگ هاي ديگري مثل صورتي و هلويي را نيز در اين كاپ كيك زيبا استفاده نماييد.

7) كاپ كيك با طرح هاي برجسته

اين كاپ كيك‌هاي برجسته در رنگ‌هاي قرمز، سفيد و مشكي و با انواع طرح‌هاي ساده و عاشقانه قلب، گل و پاپيون براي جشن‌هاي عروسي و ولنتاين در هر زمان از سال مناسب هستند.

8) كيك ميوه‌اي برهنه

اين كيك كوچك براي عروسي‌هاي كم جمعيت و خانوادگي مناسب ترين ايده است.

9) كاپ كيك به رنگ آبي و مشكي

تركيبي از گل‌هاي آبي و مرواريد‌هاي كوچك سوسو زننده نشان دهنده يك احساس آرام و پاك است.

اين كاپ كيك‌ها بيشتر براي عروسي هاي فصل تابستان مناسب است اما مي‌توانيد در فصل بهار و زمستان هم از آن‌ها در عروسيتان استفاده كنيد.

10) كاپ كيك پسته‌اي براي فصل بهار يا پاييز

اين تركيب خنثي با يك ظاهر منحصر به فرد يك ايده عالي براي زوج‌هاييست كه مي‌خواهند از جزئيات گل هاي معمولي دور شوند.

اين كيك را مي‌توان به عنوان نشانه عروسي بهاري استفاده كرد. همچنين رنگ آن براي عروسي‌هاي پاييزي نيز مناسب است.

11) كاپ كيك مدرن

كاپ كيك با ديزاين لباس عروس و داماد با رنگ‌هاي صورتي، سفيد و مشكي يك ايده جالب و البته سرگرم كننده براي تمامي عروسي‌ها در تمام روزهاي سال است.

12) كاپ كيك كلاسيك

براي زوج‌هايي كه به دنبال راهي براي برقراري تعادل بين زنانه و مردانه بودن هستند، اين كاپ كيك‌هاي كلاسيك مي‌توانند ايده مناسبي براي آن‌ها باشد.

13) كاپ كيك با ديزاين قلب‌هاي كوچك

اين قلب‌هاي كوچك و ساده، قرمزرنگ باعث جذابيت و رمانتيك شدن هر نوع عروسي و جشني مي‌شوند.

14) كاپ كيك به رنگ سفيد و مشكي

كاپ كيك با طرح گل‌هاي زيبا و به رنگ سفيد و مشكي ، يك ايده ساده اما عالي براي جشن عروسي است. زيرا تم رنگي سفيد و مشكي هميشه باعث جذابيت و شيك بودن هر جشني مي‌شود.

15) تارت ميوه

اين يك دسر تازه و سبك مانند كاپ كيك است و بهترين ايده براي پايان دادن به جشن است.

براي جشن عقد كه در بعد از ظهر برگزار مي‌شود بهتر است به جاي يك كيك بزرگ و سنگين چنين دسر تازه و خوش مزه اي را سرو كنيد.

چگونه كيك عروسي را با گل تزيين كنيم؟

مرسوم ترين روش براي تزيين كيك عروسي، تزيين آن با انواع گل‌هاست. شما گزينه‌هاي مختلفي براي تزيين كيك عروسي‌تان با گل‌ها داريد.

اول از همه، مي توانيد براي تزيين كيك، گل‌هاي ساخته شده از شكر را انتخاب كنيد. اين گزينه از نظر هزينه نسبت به گل‌هاي طبيعي مناسب‌تر و به صرفه تر است.

البته گل‌هاي طبيعي يك جلوه زيبا و خيره كننده ‌تر به كيك شما مي‌افزايد. بهترين ايده در تزيين كيك با گل‌هاي طبيعي اين است كه از گل‌هاي مناسب با هر فصل استفاده كنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد از گل‌هاي به رنگ متناسب با تم جشنتان نيز استفاده نماييد. البته به شرطي كه از تم رنگي خاصي در جشن عروسيتان استفاده مي‌كنيد.

چند ايده كيك عروسي گل‌دار براي الهام گرفتن شما

1) تركيبي از گل‌هاي مختلف مثل رز صورتي، ادريس سفيد، گل صد توماني كه به صورت آبشاري روي طبقات كيك افتاده است.

2) كيك يك طبقه پوشانده شده با رنگ براق طلايي و گل رز صورتي روي آن، با وجود سادگي بسيار مدرن و رمانتيك است.

3) كيك برهنه در حالت عادي خيلي ساده است ولي وقتي كه با گل‌هاي طبيعي بهاري تزيين شوند بسيار زيبا و جذاب مي‌شوند.

يك ايده ديگر براي تزين كيك برهنه به خصوص براي فصل پاييز، تزيين كيك با گل رزماري، شاخه هاي اسطو خودوس و كاج‌هاي كوچك است.

4) كيك سه طبقه فوندانت با تزيين گل‌هايي مثل رز و ادريس.

5) كيك عروسي منحصر به فرد شكلاتي، تزيين شده با مجسمه عروس و داماد و شاخه هاي شكلاتي به همراه شكوفه‌هاي صورتي.

براي مشاهده كيك‌هاي مناسب براي مناسبت‌هاي ديگر مي‌توانيد از لينك‌هاي زير استفاده كنيد:

كيك سالگرد ازدواج

كيك تولد مردانه + گالري تصاوير

جديدترين ايده ها براي كيك تولد زنانه + گالري تصاوير

مدل كيك تولد دخترانه

كيك تولد پسرانه

در صورت تمايل مي‌توانيد سفارش و خريد كيك اصفهان خود را در فروشگاه كيكانه انجام دهيد..

بازدید : 317
11 زمان : 1399:2

آيا شما براي جشن تولد دختر خود هيجان‌زده شده‌ايد؟ آيا شما به دنبال بهترين ايده‌ها براي جشن تولد فرزندتان مي‌گرديد؟ اگر جوابتان مثبت است و به دنبال لباس تولد دخترانه‌اي هستيد كه در روز تولد بر تن دخترخانمتان بكنيد ، اين مطلب مخصوص شماست. براي ديدن ايده هاي بيشتر ميتوانيد به مقاله ايده هاي ساده و ارزان براي جشن تولد كودكان نيز رجوع كنيد. مقاله كيك تولد دخترانه هم ميتواند در انتخاب مدل كيك براي جشن تولد دخترتان به شما كمك كند. همچنين براي سفارش كيك در شهر اصفهان مي‌توانيد از فروشگاه اينترنتي كيكانه ديدن كنيد.

شما به عنوان پدر و مادر هميشه دوست داريد بهترين جشن تولد را براي فرزندان خود ترتيب دهيد. در اين روز همه چشم‌ها به كودك صاحب تولد است به همين دليل بهتر است كه براي لباسي كه بر تن او مي‌كنيد ايده جذابي داشته باشيد. مثلا پسران با كراوات و دختران با گل سرهاي زيبا بسيار ديدني مي‌شوند.

در جشن تولد شاهزاده خانم‌ها بايد لباسي به آن‌ها بپوشانيد كه متناسب با هر فصل سال باشد. مادران بايد هنگام پيدا كردن لباس براي جشن تولد شاهزاده خانم كوچك خود قلب و روح خود را به كار ببرند.

روز جشن تولد يك روز خاص براي دختربچه شماست و براي اينكه در اين روز زيباتر به نظر برسد نياز به يك لباس تولد زيبا دارد؛ اما وقتي كه نوبت به خريد لباس مي‌رسد شما نمي‌توانيد به راحتي تصميم بگيريد كه چه لباسي براي فرزندتان مناسب است و مي‌تواند چهره او را در اين روز خاص‌تر جلوه دهد.

در اين پست ما تعدادي ايده براي انتخاب لباس تولد دخترانه براي شما عزيزان آماده كرده‌ايم كه كمك مي‌كند در اين زمينه بهتر تصميم بگيريد. اميدواريم كه آن‌ها را دوست داشته باشيد.

انتخاب لباس تولد دخترانه بر اساس فصل

لباس تولد بهاري باشكوه

مي‌توانيد به شاهزاده خانم خود يك لباس منحصربه‌فرد با تزئينات يا طرح‌هاي گل بپوشانيد. در اين ماه بيشتر به سراغ رنگ‌هاي آرامش‌بخش مانند صورتي، آبي، سبز و زرد برويد تا به لطافت چهره فرزندتان بيفزاييد. شما همچنين مي‌توانيد به او يك سارافون زيبا كه روي سينه‌اش با گل‌هاي زيباي قلاب‌بافي تزيين‌شده است بپوشانيد. علاوه بر اين مي‌توانيد از لباس‌هايي با عكس بره‌هاي ناز و جوجه و... نيز به عنوان لباس تولد استفاده كنيد.

با ويژگي‌هاي شگفت‌انگيزي كه اين فصل دارد شما قادر خواهيد بود كه يك لباس تولد عالي به دختر دلبندتان هديه دهيد.

لباس تولد دخترانه-لباس تولد براي دختران بهار-لباس تولد دخترانه بهاري

لباس تولد دخترانه-لباس تولد بهاري براي دختران متولد بهار

لباس تولد دخترانه صورتي با يك سربند گل ايده مناسبي براي فصل بهار است

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه صورتي-لباس مناسب فصل بهار

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه صورتي با يك گل سر ناز

لباس تولد تابستانه شيك

براي زيباتر شدن چهره فرزندتان در جشن تولد تابستاني به او لباس‌هايي بارنگ‌هاي شاد بپوشانيد. مي‌توانيد به دنبال سارافون‌ با پولك‌هاي رنگي، لباس‌هاي با طرح گل، دامن‌هاي با عكس زنبورعسل، كفشدوزك و ... بگرديد، اين سبك‌ها براي اين فصل بسيار محبوب و مناسب هستند. سعي كنيد از رنگ‌هاي روشن و درخشان مانند زرد، قرمز و آبي براي آراستن نوزاد خود استفاده كنيد.

با گرم‌تر شدن هوا بهتر است كه براي راحتي كودكتان، شلوارك، تي‌شرت و لباس‌هاي نازك رنگارنگ به آن‌ها بپوشانيد.

لباس تولدي بارنگ‌هاي آرامش‌بخش مي‌تواند يك انتخاب عالي براي تولد يك‌سالگي دختربچه‌ها باشد. اگر اولين بار است كه ميخواهيد براي كودكاتان تولد بگيريد مقاله جشن تولد يك سالگي كودكان ميتواند به شما در برگزاري اولين جشن تولد دخترتان كمك كند.

لباس تولد دخترانه-لباس تولد تابستاني-لباس تولد براي دختران متولد تابستان

لباس تولد دخترانه-لباس تولد با طرح هندوانه- لباس تولد دخترانه تابستاني

لباس تولد دخترانه زردرنگ براي فصل تابستان

لازم نيست كه براي تولد دخترتان فقط به سراغ رنگ‌هاي سفيد و صورتي برويد، رنگ‌هاي مختلفي براي انتخاب كردن وجود دارند، به‌عنوان‌مثال اگر تولد فرزندتان در فصل تابستان است به سراغ سارافون‌ها و تاپ‌هاي زردرنگ برويد و اگر در زمستان است يك لباس قرمزرنگ به همراه يك كت مشكي براي روي آن انتخاب كنيد.

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه زردرنگ-لباس مناسب براي تابستان

لباس تولد دخترانه-لباس تولد شيك زردرنگ-بلس تولد دخترانه تابستاني

لباس تولد زيباي پاييزي

ازآنجايي‌كه هواي اين فصل از گرم تا كمي سرد متغير است بهتر است كه به سراغ رنگ‌هاي گرم‌تر برويد.

اين فصل سايه‌هاي رنگي ظريف‌تر و گرم‌تري را به ارمغان مي‌آورد. رنگ‌هاي قهوه‌اي، نارنجي، برنزي و طلايي انتخاب‌هاي دوست‌داشتني براي فصل‌ پاييز است.

در اين فصل شما بايد فرزند خود را با لباس‌هاي گرم بپوشانيد، مي‌توانيد لباس‌هاي چسبان، نيم بوت و ديگر لباس‌هاي پشمي شيك و مد روز را انتخاب كنيد تا كودكتان زيباتر به نظر برسد.

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه پاييزي-لباس تولد براي دختران پاييزي

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه با طرح ميوه هاي پاييزي-لباس تولد پاييزي

لباس تولد زمستاني

مادران اغلب در فصل زمستان براي انتخاب لباس تولد دخترشان دچار اشتباه مي‌شوند و لباسي را انتخاب مي‌كنند كه با وجود زيبا بودن براي اين فصل مناسب نيست.

شما مي‌توانيد فرزند خود را با سارافون‌هاي كوتاه تيره به همراه جوراب‌شلواري و ژاكت پشمي، لباس‌هاي تنگ، كت‌وشلوار و ... بپوشانيد. اين مدل لباس‌ها نوزاد را گرم‌تر نگه مي‌دارند و درعين‌حال انتخاب مناسبي به عنوان لباس تولد هستند.

براي اينكه لباس‌هاي فرزندتان شيك و مطابق مدر روز باشد شما مي‌توانيد به سراغ لباس‌هاي طراحي‌شده با تم كريسمس (در صورت نزديك بودن تولد فرزندتان به كريسمس) برويد چون در اين لباس دختربچه شما واقعاً جذاب و دوست‌داشتني به نظر مي‌رسد. در آخر ظاهر كودكتان را با يك جفت نيم بوت شيك تكميل كنيد.

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه زيبا براي فصل زمستان

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه زمستاني-لباس تولد براي دختران متولد زمستان

انتخاب لباس‌هاي فصلي زيبايي كه در بالا مطرح شد به شما كمك مي‌كند كه بهترين انتخاب را براي دختربچه خود داشته باشيد. و مي‌توانيد با اين انتخاب‌ها ظاهر فرزندتان را به زيباترين شكل در اين روز شگفت‌انگيز كه يك روز خاص براي او هست آراسته كنيد.

16 ايده جذاب لباس جشن تولد دخترانه

1) لباس تولدي با طرح چاپي سن يا اسم كودك

يك ايده جالب براي لباس تولد دختربچه ها، انتخاب تي‌شرت يا لباسي است كه سن نوزاد يا اسمش بر روي آن چاپ‌شده باشد.

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه با طرح عدد سن كودك

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه با طرح سن و نام كودك-لباس تولد يكسالگي دخترانه

2) لباس تولد دخترانه با تم پرنسس

اگر تمي كه براي تولد فرزندتان انتخاب كرده‌ايد پرنسس است پس بايد لباس او هم مانند شاهزاده خانم‌ها باشد، مي‌توانيد يك لباس صورتي جذاب با يك دامن توري برايش انتخاب كنيد. براي جزئيات بيشتر، او مي‌تواند بال و يك چوب جادويي نيز داشته باشد. اگر به دنبال تم تولد خاصي براي جشن تولد دخترتان هستيد مقاله تم تولد دخترانه ميتواند به شما كمك كند.

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه زيبا با تم پرنسس-لباس تولد براي پرنس هاي زيبا

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه با تم پرنسس-لباس تولد براي پرنسس هاي كوچك

لباس تولد دخترانه-لباس پرنسس براي تولد دختربچه ها-لباس تولد دخترانه زيبا

3) لباس تولد دخترانه چين‌دار يا پف‌دار

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه پف دار-لباس تولد صورتي زيبا

لباس تولد دخترانه-لباس تولد دخترانه چين دار-لباس زيبا براي دختربچه ها

4) لباس چين‌دار با رنگ‌ها­ي مختلف و زيبا به همراه گل سري از گل‌هاي رنگارنگ

لباس تولد دخترانه-لباس رناگرنگ براي دختربچه ها-لباس تولد زيبا براي دختربچه ها

لباس تولد دخترانه-لباس تولد چين دار رنگارنگ-لباس تولد براي دختران

5) لباسي زيبا به شكل پر با سربندي از گل‌هاي ناز

لباس تولد دخترانه-لباس تولد پر دار-لباس هاي زيبا براي تولد دختربچه ها

لباس تولد دخترانه-لباس تولدي با پرهاي ناز-لباس تولد دخترانه ناز

6) لباس گل‌دار زيبا

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه گل دار-لباس تولد زيباي دخترانه

7) لباس عروس پف‌دار صورتي

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه پف دار-لباس پف دار براي تولد دختران

لباس تولد دخترانه-لباس عروس پف دار براي دختران-لباس تولد دخترانه زيبا

8) لباس اطلسي قرمزرنگ زيبا با گل‌هاي شيك

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه ساتن-لباس دخترانه قرمز رنگ--لباس تولد دخترانه شيك

9) لباس توري طلايي و صورتي يا نقره‌اي و صورتي روشن پر زرق‌ و برق

لباس تولد دخترانه-لباس پف دار صورتي طلايي-لباس پف دار براي دختر بچه ها

لباس تولد دخترانه-لباس نقره اي صورتي-لباس عروسكي براي تولد دختربچه ها

لباس تولد دخترانه-لباس نقره اي و صورتي-لباس توري زيبا براي تولد دختران

10) لباس تولد با تم سفيدبرفي براي دختران در همه سنين

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه با تم سفيد برفي-لباس مناسب تولد براي دختران

لباس تولد دخترانه-لباس زيباي سفيد برفي-لباس تولد دخترانه زيبا براي همه سنين

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه سفيد برفي-لباس دخترانه دوست داشتني

11) لباس تولد توري سلطنتي كه لبه‌هاي آن با روبان‌هاي اطلسي دوخته‌شده است

لباس تولد دخترانه-لباس سلطنتي زيبا براي دختربچه ها-لباس زيبا براي جشن تولد دختران

12) لباس تولدي زيبا از شكوفه‌هاي گل

لباسي از جنس ساتن كه به لبه‌هاي آن يا روي سينه آن شكوفه‌هاي گل وصل شده است.

لباس تولد دخترانه-لباس تولدي دوخته شده از گل هاي طبيعي-لباس تولد خاص براي دختربچه ها

13) لباس تولد با تم گل‌هاي زيبا براي دختران بالاي 5 سال

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه با تم گل رز صورتي-لباس دخترانه با تم گل

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه با تم گل رز قرمز-لباس جذاب براي دخترخانم ها

لباس تولد دخترانه-لباس با طرح گل-لباس تولد دخترانه خاص

14) لباس تولد دخترانه با تم ميني موس

لباس تولد دخترانه--لباس با تم ميني موس-لباس زيبا براي دختربچه ها

لباس تولد دخترانه-لباس ميني موس براي دختربچه ها

15) لباس تولد با تم فرشته براي دختران

لباس تولد دخترانه-لباس دخترانه فرشته-لباس جذاب براي تولد دختران

16) لباس تولد دخترانه با تم شنل قرمزي

لباس تولد دخترانه-لباس شنل قرمزي-لباس شنل قرمزي براي دختربچه ها

منبع: لباس تولد دخترانه

بازدید : 1850
11 زمان : 1399:2

همانطور كه قول داده بوديم، با آموزش گام به گام يكي از ايده‌هاي تزيين هندوانه شب يلدا همراهتان هستيم. در اين آموزش، به طور كلي تزيين ميوه شب يلدا و به خصوص هندوانه يكي از رسوم كهن ايراني‌ها در شب يلداست. در اين آموزش، 5 راه ساده و عملي براي تزيين هندوانه شب يلدا فرا خواهيد گرفت

6 ايده ي ساده و جالب براي تزيين هندوانه شب يلدا

1- تزيين هندوانه شب يلدا (سبد هندوانه‌اي)

گام اول

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - تزيين هندوانه

برخلاف بسياري از ايده‌هاي تزيين هندوانه، درست كردن اين ايده كار چندان سختي نيست. سخت‌ترين قسمت آن برش و حكاكي قلب (به عنوان دسته سبد) است كه بايد با ظرافت و دقت كافي انجام دهيد.

نكته: اين سبد، صرفا جنبه تزييني دارد و از حمل و نقل زياد آن بپرهيزيد. به خصوص براي جابجا كردن آن از دسته‌ آن استفاده نكنيد. چرا كه تحمل وزن هندوانه و محتواي آن را ندارد.

براي تزيين هندوانه شب يلدا به شكل سبد به اين موارد نياز داريد:
  • يك هندوانه رسيده: سعي كنيد هندوانه‌اي را انتخاب كنيد كه بخشي از محيط آن مسطح باشد. به اين شكل ديگر در حين كار به سادگي غلت نمي‌خورد.
  • يك چاقوي تيز بزرگ
  • يك نشانگر با رنگ متضاد با هندوانه جهت نشانه‌گذاري روي آن (بهتر است از مداد و خودكار استفاده نشود. در صورتي كه استفاده كرديد، نشانه‌ها را بسيار كم‌رنگ و ملايم بگذاريد.)
  • كاغذ سفيد به منظور رسم قلب (يا هر شكلي كه دوست داريد) براي الگو
  • موكت‌بر يا يك چاقوي تيغه ريز
  • يك چاقوي تيز كوچك

گام دوم - چگونه يك سبد هندوانه‌اي درست كنيم؟

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - آموزش ساخت سبد هندوانه اي

يك نقطه مشخص در قسمت زيرين هندوانه (همانجايي كه گفتيم بهتر است مسطح باشد) قرار دهيد. اين نقطه در ديد نباشد. مطمئن شويد كه اين نقطه در يك جاي پايدار باشد تا هندوانه روي آن قرار گيرد و ديگر غلت نخورد.

مانند شكل قطر هندوانه را اندازه بگيريد.

وسط آن را پيدا كنيد و حدود 1 تا 1.5 سانتيمتر به آن اضافه كنيد. خطي كه در مرحله بعد مي‌گوييم بايد از اين محل بگذرد.

با استفاده از نشانگر مذكور، يك خط افقي دور هندوانه رسم كنيد. بر مبناي اين خط شما مي‌توانيد بخش بالاي هندوانه را ببريد.

قبل از برش بايد دسته را ترسيم كنيد. گام بعدي را مشاهده كنيد.

گام سوم - چگونه يك سبد هندوانه‌اي درست كنيم؟

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - مرحله دوم ساخت سبد هندوانه اي

تصوير قلب را در كاغذ بكشيد و با برش آن يك شابلون قلب درست كنيد. همانطور كه در شكل مي‌بينيد يك مربع هم در بالاي قلب تعبيه كنيد. اين مربع متصل به قلب، براي دسته ضروري است. مي‌توانيد در اين مرحله خلاقيت خود را وارد كنيد و شكل ديگري بكشيد.

مطابق شكل، انتهاي شابلون قلب را حدود 1 تا 1.5 سانتي‌متري پايين‌تر از خط كشيده شده قرار دهيد (يعني به همان ميزان كه براي كشيدن خط از مركز هندوانه بالاتر آمديد). اين شكل V مانند ته قلب بايد نقطه شروع شما براي برش دندانه-اره‌اي‌هاي بعدي باشد.

هر بار شابلون را روي هندوانه بچسبانيد تا تكان نخورد و نقش قلب را روي آن ترسيم كنيد.

گام چهارم - چگونه يك سبد هندوانه‌اي درست كنيم؟

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - مرجله چهارم ساخت سبد هندوانه اي

هر بار شابلون را برداريد و جابجا كنيد تا مربع انتهاي قلب به وسط هندوانه برسد.

همين كار را در سمت ديگر هندوانه انجام دهيد تا قلب‌ها در نقطه بالا و وسط هندوانه به هم برسند. توجه داشته باشيد كه همانطور كه در شكل مشخص است، به اين صورت قسمت مربع قلب‌ها در بالاي هندوانه با هم تلاقي مي‌كنند.

گام پنجم - چگونه روي سبد هندوانه‌اي حكاكي كنيم؟

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - مرحله پنجم ساخت سبد هندوانه اي

از يك چاقوي تيز بزرگ براي برش بالاي هندوانه در راستاي خط، تا جايي كه قلب‌ها رسم شده‌اند استفاده كنيد.

اطراف قلب‌ها را هم با دقت برش دهيد. اگر بار اولي است كه روي هندوانه كار مي‌كنيد هراسي نداشته باشيد. چون قرار است كل پوست هندوانه در بياريد، اين كار به مهارت آنچناني نياز ندارد. با كمي دقت از پسش بر مي‌آييد.

بعد از اينكه برش‌ها كاملا انجام شد، دو نيمه هندوانه را برداريد. تا به مرحله‌اي كه در شكل مي‌بينيد، برسيد.

گوشت دو تكه هندوانه جدا شده را دور نريزيد. آنها را ميل كنيد يا در سالاد يا ديگر تزيينات شب يلدا مورد استفاده قرار دهيد.

گام ششم - چگونه يك سبد هندوانه‌اي درست كنيم؟

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - مرحله ششم ساخت سبد هندوانه اي - حكاكي ساده روي هندوانه

از نوك موكت‌بر براي كشيدن يك خط سطحي در انتهاي قلب (همان قسمت V شكل) استفاده كنيد. مراقب باشيد كه موكت‌بر را فقط كمي فشار دهيد تا خط سفيد هندوانه مشخص شود (مشابه شكل) و دسته بريده نشود.

با همين موكت‌بر درون قلب‌ها را در بياوريد. تقريبا حساس‌ترين بخش تزيين هندوانه شب يلدا شما همين بخش است. دقت كافي را به خرج دهيد. اما بيش از حد از حركت تيغه در پوست هندوانه نترسيد.

گوشت هندوانه را از جداره‌هاي دسته‌اي كه ايجاد كرديد پاك كنيد. اما بيش از حد دسته را نازك نكنيد، وگرنه استحكامش را از دست داده و خم مي‌شود. ضخامت دسته بايد حداقل 2.5 تا 3 سانتي‌متر باشد.

با يك پارچه تميز نشانه‌هايي كه روي پوست هندوانه گذاشتيد را پاك كنيد.

گام هفتم - چگونه يك سبد هندوانه‌اي درست كنيم؟

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - مرحله هفتم ساخت سبد هندوانه اي - حكاكي هندوانه

بر اساس همان دندانه انتهاي قلب كار خود را شروع كنيد. يك حاشيه دندانه‌اره‌اي در لبه‌هاي هندوانه ايجاد كنيد.

مراقب مساوي شدن نقاط برش باشيد. برش را بر اساس نقطه پاياني قلب (كه با تيز بر خط انداختيد) انجام دهيد.

يك چاقوي تيز دندانه‌دار براي اين كار بسيار مناسب است. اگر در منزل چنين چاقويي نداريد، از يك چاقوي كوچك تيز استفاده كنيد.

گام هشتم - تزيين هندوانه شب يلدا

تزيين هندوانه شب يلدا - سبد هندوانه اي - آموزش تزيين هندوانه

سبد هندوانه‌اي را با سالاد ميوه‌هاي تازه يا ديگر انواع سالاد پر نماييد.

باز هم تاكيد مي‌كنيم كه از دسته براي جابجايي هندوانه استفاده نكنيد.

2- تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام اول - تهيه وسايل مورد نياز

مواد و وسايل مورد نياز
  • هنداونه بيضي شكل
  • چاقوي بزرگ
  • چاقوي كوچك
  • ماژيك
  • خلال دندان

گام دوم - شستشو و بررسي هندوانه

قبل از شروع بايد هندوانه را خوب بشوييد و خشك كنيد.

سپس هندوانه را بررسي كنيد و قسمتي كه كمترين كبودي و بهترين رنگ را دارد را به عنوان بدنه كوسه بگذاريد بماند.

قسمتي كه ساقه به آن متصل مي‌شود به عنوان بخشي از دهان كوسه برش داده مي‌شود بنابراين انتهاي ديگر آن را بايد برش بزنيد كه به راحتي روي ظرف بايستد.

گام سوم - برش دادن انتهاي هندوانه

هندوانه را روي يك تخته قرار دهيد و سپس انتهاي آن را بصورت اريب برش بزنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-برش انتهاي هندوانه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام چهارم - كشيدن طرح دهان كوسه

با استفاده از ماژيك طرح دهان كوسه را روي بالاي هندوانه و اطراف ساقه آن بكشيد. بصورت زير:

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-كشيدن طرح دهان كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-كشيدن طرح دهان كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام پنجم - برش دادن دهان كوسه

با استفاده از يك چاقوي تيز بخش داخلي دهان را كه در مرحله قبل كشيديد برش بزنيد و از هندوانه جدا كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-برش دهان كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام ششم - جدا كردن پوست اطراف دهان

با استفاده از يك چاقوي تيز كوچك اطراف دهان شكاف سطحي ايجاد كنيد

به ‌طوري‌كه شكاف فقط روي پوست سبز هندوانه ايجاد شود و از پوست سفيد عبور نكند.

سپس پوست سبز را از اطراف دهان جدا كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-جدا كردن پوست اطراف دهان كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام هفتم - خالي كردن داخل هندوانه

با استفاده از يك قاشق بزرگ داخل هندوانه را خالي كنيد تا جايي‌كه تنها به اندازه حدوداً 3 سانتي متر از آن باقي بماند. ( حتما بگذاريد كه كمي از هندوانه باقي بماند).

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-خالي كردن داخل هندوانه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-خالي كردن داخل هندوانه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام هشتم - برش دندان‌ها

با استفاده از چاقوي كوچك روي پوست سفيد اطراف دهان الگوي دندان را بكشيد و برش بزنيد مانند تصوير زير:

(از وسط شروع به كشيدن دندان‌هاي بزرگ كنيد و سپس با رسيدن به گوشه ها سايز دندان‌ها را به ترتيب كاهش دهيد.)

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-برش دندانه ها-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام نهم - ساختن باله كوسه

با استفاده از پوست بخش‌هايي كه در مراحل قبل از هندوانه جدا كرديد يك تكه را به شكل مثلث به عنوان باله كوسه برش بزنيد و سپس با استفاده از دو عدد خلال دندان به پشت كوسه وصل كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-گذاشتن باله‌هاي كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-گذاشتن باله‌هاي كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام دهم - پر كردن داخل هندوانه

بخش‌هاي داخلي هندوانه را كه در مراحل قبلي خارج كرديد به صورت مكعبي برش بزنيد و به همراه ميوه‌هاي دل‌خواه ديگر مثل انگور داخل دهان كوسه بريزيد.

مي توانيد از پاستيل‌هاي رنگارنگ به شكل ماهي نيز براي پر كردن داخل دهان كوسه استفاده كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-ژر كردن داخل هندوانه با ميوه‌ها-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-ژر كردن داخل هندوانه با ميوه‌ها-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام يازدهم - در آورن چشم هاي كوسه

با استفاده از اسكوپ(قاشق توپي) يك حفره براي چشم‌هاي كوسه ايجاد كنيد و براي چشم‌ها از انگور سياه يا هر شي ديگر كه مي‌خواهيد استفاده كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-در آوردن چشم هاي كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-در آوردن چشم هاي كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

گام دوازدهم - تزيين اطراف كوسه( اختياري)

اطراف هندوانه را مي‌توانيد به دل‌خواه و سليقه خود با ميوه و يا ژله به رنگ آبي تزيين كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-تزيين اطراف كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كوسه-تزيين اطراف كوسه-تزيين ساده و زيباي هندوانه شب يلدا

3- تزيين هندوانه شب يلدا به شكل قوري چايي

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل قوري-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

گام اول - تهيه وسايل مورد نياز

مواد و وسايل مورد نياز
  • هندوانه گرد بدون تخمه
  • چاقوي آشپزخانه
  • خلال دندان
  • اسكوپ ميوه(قاشق توپي)

گام دوم

يك دايره كوچك به اندازه تقريباً 4 سانتي‌متر از انتهاي هندوانه( قسمت متصل به ساقه) جدا كنيد. آن را كنار بگذاريد و به عنوان درب قوري استفاده كنيد.

گام سوم

به اندازه تقريبا 10 سانتي متر از انتهاي ديگر هندوانه را برش بزنيد و نگه داريد. سپس داخل هندوانه را با استفاده از اسكوپ خالي كنيد و كنار بگذاريد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل قوري-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

گام چهارم

داخل قوري هندوانه را با استفاده از اسكوپ‌هاي هندوانه و ميوه‌هاي مختلف پر كنيد.

قسمت انتهايي هندوانه را كه در مرحله قبل برش زديد به دو قسمت تقسيم كنيد و يك قسمت از آن را با استفاده از خلال دندان به عنوان دسته به هندوانه وصل كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل قوري-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

4- تزيين هندوانه شب يلدا به شكل صندوق جواهرات

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل صندوقچه گنج-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

مواد و وسايل مورد نياز

  • هندوانه بيضي شكل بزرگ
  • ماژيك
  • يك چاقوي مخصوص براي شياردار كردن و يك چاقوي مخصوص پوست كندن ميوه
  • چاقوي بزرگ
  • اسكوپ
  • خلال دندان
  • ميوه هاي ديگر مثل كيوي، آناناس و ... كه مي‌توانند به شكل‌هاي مختلف برش داده شوند
  • جواهرات پلاستيكي و بدل مثل گردن‌بند و ...

مراحل تزيين هندوانه شب يلدا به شكل صندوق جواهرات

  1. يك هندوانه بيضي بزرگ براي اين كار انتخاب كنيد.
  2. هندوانه را خوب بشوييد و خشك كنيد.
  3. براي اينكه هندوانه ثابت بايستد قسمت تخت پايين آن را برش بزنيد و از آن براي ساختن دسته و كليد استفاده كنيد.
  4. طرح دسته‌ها و كليد را با استفاده از ماژيك روي قسمتي كه در مرحله قبل برش زديد بكشيد و سپس با استفاده از چاقو از پوست جدا كنيد و كنار بگذاريد.
  5. با استفاده از ماژيك يك خط موج دار در جهت طول هندوانه بكشيد. سپس در جهت ديگر بندها و قفل صندوقچه را بكشيد.
  6. با استفاده از چاقوي شيار روي بندها و قفلي كه در مرحله قبل كشيديد را حكاكي كنيد. با استفاده از يك چاقوي نوك تيز داخل قفل و سوراخ هاي روي بندها را در بياوريد.
  7. با استفاده از چاقوي بزرگ هندوانه را از روي خط موج داري كه در طول هندوانه كشيديد به دو قسمت مساوي تقسيم كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل صندوقچه گنج-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

  1. داخل هندوانه را با استفاده از يك قاشق بزرگ بتراشيد و خالي كنيد. سپس هندوانه‌ها را به شكل الماس برش بزنيد.
  2. ميوه‌هاي ديگر مثل خربزه، كيوي و ... را با استفاده از اسكوپ به شكل دايره در بياويد و با هندوانه‌ها مخلوط كنيد.
  3. صندوقچه را با ميوه‌ها پر‌كنيد و با استفاده از جواهرات بدلي آن را تزيين كنيد.
  4. در آخر دستگيره‌ها و كليدي كه در مرحله چهارم ساختيد را با استفاده از خلال دندان به صندوقچه وصل كنيد.

5- تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كالسكه نوزاد

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كالسكه نوزاد-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

مواد و وسايل مورد نياز

  • هندوانه بيضي شكل بزرگ(تقريبا هر نوع هندوانه‌اي براي اين كار مناسب است)
  • چاقو
  • ماژيك
  • خلال دندان
  • پرتغال، توت فرنگي و كيوي

مراحل تزيين هندوانه به شكل كالسكه نوزاد

  1. هندوانه را بشوييد و خوب خشك كنيد.
  2. براي اينكه هندوانه ثابت بايستد يك تكه نازك از پايين آن را برش بزنيد.
  3. با استفاده از ماژيك خطوط اطراف كالسكه را به صورتي كه در تصوير نشان داده شده است بكشيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كالسكه نوزاد-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

  1. سپس با استفاده از يك چاقوي تيز قسمت انتخاب شده را برش بزنيد و كنار بگذاريد.
  2. براي لبه‌هاي فانتزي كالسه از چاقوي نوك تيز استفاده كنيد.
  3. با استفاده از قسمتي كه در مرحله قبل از هندوانه جدا كرديد دسته كالسكه را بسازيد و به وسيله خلال دندان آن‌ را به جلوي كالسكه متصل كنيد. به تصاوير زير توجه كنيد:

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كالسكه نوزاد-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كالسكه نوزاد-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

  1. در اين مرحله با استفاده از برش‌هاي پرتغال، كيوي و توت فرنگي چرخ هاي كالسكه را بسازيد و سپس به وسيله خلال دندان به كالسكه متصل كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كالسكه نوزاد-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

  1. در آخر كالسكه هندوانه را با استفاده باقي مانده هندوانه برش زده و ميوه‌ ‌‌هاي دلخواه پر كنيد.

تزيين هندوانه شب يلدا-تزيين هندوانه شب يلدا به شكل كالسكه نوزاد-تزيين ساده و جذاب هندوانه شب يلدا

منبع: تزيين هندوانه شب يلدا

بازدید : 388
11 زمان : 1399:2

اگر به دنبال ايده‌هايي براي كيك تولد همسر، خواهر، مادر و يا حتي مادربزرگ خود هستيد، اين مقاله را از دست ندهيد. در اين مقاله ما جديدترين و جذاب‌ترين ايده‌هاي كيك تولد زنانه را براي شما جمع‌آوري كرده‌ايم. از گل‌ها و رنگ‌هاي زيبا گرفته تا كيك‌هاي ميوه‌اي و عكس‌هاي به يادماندني، ما خاص‌ترين ايده‌هاي كيك تولد زنانه را براي شما آماده كرده‌ايم.

1) استفاده از رنگ‌هاي مورد علاقه در تزيين كيك

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - رنگ‌هاي شاد

هنگام تزيين كيك تولد براي خانم‌ها، نگران استفاده از رنگ‌هاي متنوع نباشيد. رنگ‌هاي مورد علاقه آن‌ها را بيابيد و از آن رنگ‌ها در تزيين كيك استفاده كنيد. در تصوير بالا براي هر لايه از كيك ليمويي، از يك رنگ شاد استفاده شده است. با اين كار، شخصي كه تولدش است، پس از برش كيك شگفت زده خواهد شد.

اگر به دنبال برگزاري يك تولد غافلگيرانه هستيد مي‌توانيد از مقاله "سورپرايز تولد" كمك بگيريد.

2) استفاده از ميوه‌هاي مورد علاقه در تزيين كيك

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - ميوه‌هاي مورد علاقه

يكي از ساده‌ترين و خشمزه‌ترين راه‌هاي تزيين كيك تولد زنانه ، استفاده از ميوه‌هاي مورد علاقه‌ي آن‌هاست. براي اين‌كار سعي كنيد از ميوه‌هاي قرمز مانند توت فرنگي، تمشك و يا دانه‌هاي انار و همچنين رنگ‌هاي صورتي استفاده كنيد. علاوه بر اين حتما ميوه‌هاي مورد علاقه آن‌ها را نيز براي تزيين به كار ببريد. تصوير بالا يك كيك توت فرنگي است كه با تكه‌هاي توت فرنگي، خامه‌ي صورتي و كوكي تزيين شده است.

در مقالات قبلي كيكانه، طرز تهيه انواع كيك‌هاي ميوه‌اي از جمله كيك پرتقالي، كيك توت فرنگي، كيك نارگيلي، كيك سيب و كيك موز آموزش داده شده است.

3) استفاده از گل‌هاي مورد علاقه در تزيين كيك

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - گل‌هاي مورد علاقه

اين كاپ‌ كيك‌هاي گُلي شكل زنانه، بسيار جذاب، زيبا و اشتهاآور هستند.

براي ساخت كاپ كيك بنفش، ابتدا فراستينگ بنفش را داخل يك قيف با ماسوره‌ي گل رز ريخته و سپس با استفاده از آن و مطابق شكل، 5 گلبرگ بيروني و 5 گلبرگ داخلي ايجاد كنيد. براي مركز گل مي‌توانيد از توت سياه استفاده نماييد.

براي ساخت كاپ كيك گل مينا، فراستينگ سفيد را داخل قيف با ماسوره‌ي ساخت سبد (Basketweave Tip) بريزيد. سپس از مركز كاپ كيك شروع كرده و با حركات جلو و عقب، گلبرگ‌ها را ايجاد كنيد. براي پرچم گل از آبنبات‌هاي زرد رنگ استفاده كنيد.

براي ساخت كاپ كيك گل آفتاب گردان، فراستينگ زرد را داخل قيف با ماسوره‌ي برگ ريخته و گلبرگ‌هاي لايه‌ي اول را از لبه‌ي كاپ كيك شروع كنيد. سپس يك لايه‌ي ديگر گلبرگ، اطراف مركز كاپ كيك ايجاد نماييد. براي مركز گل، از تكه‌هاي شكلات استفاده نماييد.

براي ساخت برگ‌ها، خمير كوكي را به شكل برگ درآورده و بپزيد. سپس روي آن را با استفاده از رنگ‌ خوراكي سبز، رنگ كنيد.

4) نوشتن متن مورد علاقه روي كيك

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - نوشتن متن مورد علاقه

يكي از ساده‌ترين ايده‌ها براي كيك تولد زنانه ، نوشتن جملاتي است كه مورد علاقه‌ي آن‌ها مي‌باشد. به عنوان مثال يك بيت شعر يا يك متني كه يادآور خاطرات خوش باشد. پيدا كردن جملات مورد علاقه‌ي خانم‌ها سخت نيست. فقط كافي است با دقت بيشتري به احساسات آن‌ها نظر كنيد. بررسي حساب‌هاي كاربري خانم‌ها در شبكه‌هاي مجازي، مي‌تواند در يافتن متن و يا جمله‌‌اي كه مي‌خواهيد، به شما كمك كند.

براي نوشتن متن روي كيك، ابتدا بايد جوهر خود كه همان فراستينگ (رويه كيك) است را آماده كنيد. سپس با استفاده از قيف شيريني پزي، متن دلخواه را روي كيك بنويسيد. به جاي قيف مي‌توانيد از پلاستيك استفاده كنيد. به اين شكل كه مقداري فراستينگ را در گوشه‌ي يك پلاستيك ريخته و با استفاده از قيچي، آن گوشه‌ را برش دهيد.

5) چاپ عكس روي كيك

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - چاپ عكس روي كيك

گاهي اوقات تصاوير، گوياتر و رساتر از كلمات هستند. بنابراين مي‌توانيد يك تصوير خاطره‌انگيز از او در كنار خانواده و يا دوستان انتخاب كرده و روي كيك تولدش، چاپ كنيد. سپس مي‌توانيد براي تزيين با استفاده از فراستينگ، براي تصوير چاپ شده قاب ايجاد كنيد.

6) تزيين كيك با عدد سن تولد

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - عدد سن تولد

يكي ديگر از رايج‌ترين ايده‌هاي كيك تولد زنانه، نوشتن عدد سن تولد با رنگ‌ها و فونت‌هاي متفاوت روي كيك تولد است.

7) كيك لوازم آرايشي

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - كيك لوازم آرايشي

در اين كيك، با استفاده از خمير فوندانت، لوازم آرايشي مختلف را ساخته و از آن براي تزيين استفاده مي‌نماييم.

8) كيك جعبه جواهرات

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - كيك جعبه جواهرات

بيشتر خانم‌ها به زيورآلات علاقه‌مند هستند. از اين رو حتي كيك تولدي كه تداعي كننده زيورآلات باشد براي آن‌ها جذاب است. اين جذابيت هنگامي دو چندان مي‌شود كه هديه‌ي تولد نيز متناسب با كيك تولد باشد.

اگر به دنبال ايده‌ براي هديه تولد زنانه هستيد، مقاله "هديه تولد خانم‌ها" را از دست ندهيد.

9) كيك قلبي شكل

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - كيك قلب

كيك قلبي يك كيك تولد مناسب براي تولد همسرتان است. كيك بالا يك كيك قلبي شكل است كه با استفاده از گل تزيين شده است. براي ايجاد گل‌ها مي‌توانيد از رنگي استفاده كنيد كه مورد علاقه همسرتان مي‌باشد. اما معمولا رنگ قرمز، نماد عشق و علاقه است.

10) دسته گل كاپ كيكي

كيك تولد زنانه - كيك تولد براي خانم‌ها - كيك تولد - جشن تولد - دسته گل كاپ كيك

يكي از جذاب‌ترين ايده‌هاي كيك تولد زنانه، دسته گل كاپ كيكي است. در اين ايده پس از پختن كاپ كيك، آن‌ها را با فراستينگ‌هاي رنگي، به شكل گل تزيين كرده و با در كنار هم قرار دادن آن‌ها، يك دسته گل شيرين و جذاب درست كنيد.

در پايان آلبومي از جديدترين كيك‌هاي تولد زنانه را براي شما عزيزان جمع‌آوري كرده‌ايم كه مي‌توانيد از آن‌ها ايده بگيريد.

منبع: كيك تولد زنانه

بازدید : 462
11 زمان : 1399:2

«كيك تولد» يكي از عباراتي است كه علي رغم تنوع فراواني كه دارد، در سراسر جهان و بين ميلياردها انسان، داراي يك مفهوم مشترك است. كيكي معمولا چند لايه، به همراه خامه يا ديگر مواد و داراي تزييناتي خاص، كه خوراكي اصلي جشن تولدها به حساب مي‌آيد.

در اين مطلب، به شكل گسترده به اين كيك خوشمزه و محبوب مي‌پردازيم. در ابتدا تاريخچه آن را بيان مي‌كنيم. سپس به يك مساله كاملا كاربردي در مورد كيك تولد خواهيم پرداخت. اين مساله چيزي نيست جز انتخاب يك كيك مناسب براي جشن تولد مورد نظرمان. براي اين كار 6 نكته كليدي كه بايد براي اين انتخاب در نظر بگيريد را شرح مي‌دهيم.

در دل اين توضيحات، بسياري از سوالات ديگر شما در مورد كيك تولد را پاسخ داده‌ايم. اينكه چطور بر اساس تعداد نفرات، كيك تولد مورد نيازتان را تخمين بزنيد، و يا اينكه در انتخاب يك قنادي خوب براي سفارش كيك، بايد چه نكاتي را در نظر گرفت، و بسياري نكات ديگر. همچنين چندين مدل جذاب و پرطرفدار كيك تولد در 4 گروه آقايان، خانم‌ها، آقاپسرها و دخترخانم‌ها آماده كرده‌ايم كه مي‌توانيد ويدئوي اين ايده‌ها را نيز تماشا نماييد.

تاريخچه كيك تولد

يونانيان باستان اولين كساني بودند كه در جشن سالروز تولد، كيك طبخ كردند. يونانيان اين كيك‌ها را به عنوان يك دسر خاص براي سالروز تولد در نظر گرفته بودند. اين كيك‌ها به شكل ماه درست مي‌شد و روي آنها با شمع تزيين مي‌شد. هدف از اين امر اين بود كه آنها در اين روز به خصوص به آرتميس (خدايگان ماه) اداي احترام كنند.
اما شكل‌گيري جشن‌هاي تولد به شكل امروزي از جشن‌هاي قرن 17 و 18 آلمان با نام كيندرفست (Kinderfeste) آغاز شد. بسياري از منابع، عنوان كرده‌اند كه اولين كيك تولد در آلمان پخته شده است. آلمان‌ها روز تولد كودكانشان را با يك كيك جشن مي‌گرفته‌اند. كيك‌هايي كه در ابتدا بسيار شبيه به نان بوده و رفته رفته، انواع شيرين‌تري از آن هم درست شده است.
در قرن 17ام ميلادي پخت كيك‌هاي تولد مخصوص اين مراسم، شكل خاص‌تر و دقيق‌تري هم به خود گرفت. به صورتي كه با جزئياتي مثل انواع خامه رويه، در چند لايه و با انواع تزيينات مانند گل‌ها، پخته مي‌شده است. البته در آن زمان‌ خريد اينگونه كيك‌ها آنقدرها هم فراگير نبوده است. چرا كه فقط طبقه ثروتمند و به اصطلاح با كلاس جامعه قدرت خريد اينگونه كيك‌هاي گران قيمت را داشته‌اند.
رفته رفته و در قرن 18 ميلادي، همراه با انقلاب صنعتي و در دسترس قرار گرفتن وسايل و تجهزات آشپزي و شيريني‌پزي، و مقرون به صرفه‌تر شدن آنها، قيمت اين نوع كيك كه مشابه كيك‌هاي تولد امروزي بودند هم كاهش يافت. در كنار آن توليد اينگونه كيك‌ها به شكل قابل ملاحظه‌اي بيشتر شد. به اين ترتيب اين كيك‌هاي تولد فراگيرتر شد و طبقات غير ثروتمند نيز توان خريد آن را به دست آوردند.
امروزه پس از گذشت 2 تا 3 قرن از آن زمان، شاهد يك رسم جهاني و فراگير هستيم كه در جشن تولد، كيكي با سبك و سياق گفته شده سرو مي‌شود. كيكي كه در ادبيات جهان هم با نام كيك تولد شناخته مي‌شود. تاريخچه كيك تولد كه امروزه اصلي‌ترين خوراكي جشن تولد است، شرح داده شد. در اينجا بد نيست به اين موضوع هم بپردازيم كه فلسفه و دليل گذاشتن شمع روي كيك تولد چيست؟

تاريخچه گذاشتن شمع روي كيك تولد

  • در مورد اين رفتار دو احتمال وجود دارد.
    برخي بر اين اعتقاد هستند كه سنت شمع‌ تولد از يونان باستان آغاز شده است. وقتي كه مردم كيك‌هاي تزيين شده با شمع‌هاي روشن را به معبد آرتميس خداي ماه مي‌بردند، شمع‌هاي روشن باعث درخشش كيك همچون ماه مي‌شدند. و اين به يك سمبل براي آرتميس تبديل شده بود.
    يونانيان اعتقاد داشتند كه دود، دعاي آنان را به آسمان‌ها مي‌برد. بسياري از منابع احتمال مي‌دهند كه سنت آرزو كردن قبل از فوت كردن شمع روي كيك تولد، از همين اعتقاد يوناني‌ها شروع شده باشد.
  • دسته ديگري از محققان بر اين باورند كه سنت شمع روي كيك تولد از آلمان آغاز شده است. همانطور كه گفته شد در آلمان تولد بچه‌ها طي جشني با نام كيندرفست (Kinderfeste) گرامي داشته مي‌شد. در صبح روز تولد هر كودك، او يك كيك به همراه تعدادي شمع روشن روي آن، دريافت مي‌كرد. اين تعداد برابر بود با سن كودك به اضافه يك. اين شمع اضافي كه «چراغ عمر» ناميده مي‌شد نشانه اميد به زندگي در يك سال ديگر از عمر بود. در برخي منابع هم عنوان شده كه تعداد شمع‌ها فقط يكي بوده است و روشن بودن آن شمع نشانه روشنايي زندگي در يك سال پيش رو بوده است.

انتخاب كيك تولد

روز تولد يكي از خاص‌ترين روزهاي سال براي هر فرد است. روزي كه فرصت مناسبي است تا افراد در كنار دوستانشان شاد باشند. در قسمت‌هاي قبلي به اهميت كيك تولد و جايگاه آن در روز تولد اشاره شد. از يك كيك تولد خوب و كامل، نه تنها شخصي كه روز تولد اوست، بلكه همه مهمانان، لذت مي‌برند.
اما كيك تولد خوب به چه كيكي گفته مي‌شود؟ مطمئنا براي هر شخص يا خانواده با هر شرايطي اين تعريف متفاوت است. در ادامه نكات و معيارهايي را معرفي مي‌كنيم، كه با تكيه بر آنها مي‌توانيد در هر شرايطي، بهترين كيك تولد ممكن را انتخاب نماييد.

1- بودجه جشن تولد را تعيين كنيد

تعيين بودجه جشن تولد - كيك تولد ارزان - انتخاب كيك تولد

اخيرا مراكزي پديد آمده‌اند كه براي برگزاري يك جشن تولد، برنامه‌هاي عجيب و غريب و با هزينه‌هاي نجومي پيشنهاد مي‌دهند، اما حقيقت اين است كه اكثر ما مجبوريم ميهماني را با در نظر گرفتن بودجه‌مان برگزار كنيم. در مقاله «جشن تولد ارزان» نكاتي را براي كاهش هزينه‌هاي جشن تولد شرح داديم. به هر حال تعيين يك سقف بودجه دقيق براي تولد، كمك مي‌كند كه بدانيد دستتان تا چه حد براي انتخاب كيك تولد باز است.
براي تعيين بودجه، موارد زير را در نظر بگيريد:

  • هداياي تولد
  • اجراي تم و يا تزيينات ساده‌تر
  • غذاها
  • خوراكي‌ها، تنقلات و نوشيدني‌ها
  • و كيك تولد

در واقع بايد هزينه مد نظرتان براي مهماني تولد را بين اين موارد تقسيم نماييد. كيك تولد را از منوي غذاها و خوراكي‌هاي تولد جدا كرديم. به اين دليل كه بگوييم مي‌توانيد از هزينه‌هاي هر 4 مورد اول بكاهيد تا هزينه‌ بيشتري روي كيك تولد بكنيد. البته اين در حد يك پيشنهاد است. به خصوص اگر بودجه چندان زيادي به جشن تولد اختصاص نداده‌ايد، بهتر است كه از هزينه‌هاي مواردي مثل تم و تزيين كم كنيد و يا حتي آنها را حذف كنيد. يا اينكه خوراكي‌هاي ارزان و حاضري سرو كنيد تا قدرت بيشتري در انتخاب و خريد كيك تولد داشته باشيد.
نكته‌ مهم اين است كه بودجه‌تان را به نحوي اختصاص ندهيد كه مجبور شويد هزينه كمي براي كيك تولد بكنيد. به هر حال براي يك جشن تولد، هيچ چيز مهم‌تر از كيك تولد نيست. بنابراين به هيچ عنوان كيك تولدي را انتخاب نكنيد كه بي كيفيت باشد و يا حتي از نظر مقدار و وزن، براي مهمانان شما كم باشد. ترفند پيشنهادي ما اين است كه پس از تعيين بودجه كلي جشن، ابتدا بودجه مناسبي را به كيك تولد اختصاص دهيد و بعد به سراغ موارد ديگر برويد.

2- روي تم جشن تولد تصميم‌گيري كنيد

كودك شما به ورزش علاقه‌مند است؟ يا در زمينه موسيقي فعاليت مي‌كند؟ رنگ مورد علاقه او چيست؟ بهتر است وقتي ميزبان يك جشن تولد هستيد ابتدا به اين سوالات پاسخ دهيد. به اين صورت مي‌توانيد محوريت تم تولد را مطابق موضوعي ترتيب دهيد كه براي شخص كودك شما و يا حتي مهمانان، خاص و ويژه باشد.
در مورد تم تولد، مقالات زيادي در وب‌سايت كيكانه منتشر شده است. به خصوص اينكه توانستيم اين مقالات را براي بسياري از رده‌هاي سني و موارد ديگر طبقه‌بندي كنيم. تم تولد پسرانه، و تم تولد دخترانه دو نمونه از اين مطالب هستند كه ايده‌هاي بسياري براي تم تولد در آنها معرفي شده است و از سوي مخاطبان نيز با اقبال خوبي روبرو شدند.
به همين خاطر در اينجا بيش از اين در مورد تم تولد صحبت نمي‌كنيم و به موارد ديگر خواهيم پرداخت. فقط به ياد داشته باشيد كه تم تولد ممكن است بر اساس رنگ‌ها، فعاليت‌ها، علايق و يا حتي فيلم‌ها، كارتون‌ها يا شخصيت‌هاي مورد علايق افراد باشد. پس براي انتخاب تم، به اين نكات توجه كنيد. همچنين يك تم تولد فقط شامل تزيينات و دكوراسيون محيط تولد نمي‌شود. بلكه مي‌تواند از دعوتنامه يك جشن تولد، تا بازي‌ها و سرگرمي ها و حتي خوراكي‌هاي يك جشن تولد و به خصوص كيك تولد را در بر بگيرد.

در تصوير زير سه كيك تولد مختلف را مشاهده مي‌كنيد كه هماهنگ با تم تولد مربوطه انتخاب شده است.

كيك تولد و تم تولد - ارتباط تم جشن تولد با كيك - كيك تولد رنگارنگ،دزدان دريايي، فضايي

براي انتخاب ساده‌تر يك تم تولد، علاوه بر مقالات و ايده‌هاي معرفي شده در وب‌سايت كيكانه، مي‌توانيد از چيزهاي مورد علاقه افراد (چه كودك و چه بزرگسال) ايده بگيريد. اگر مي‌خواهيد جشن تولد خودتان را طرح‌ريزي كنيد، به اين فكر كنيد كه چه تمي شما را خوشحال‌تر مي‌كند. در نظر داشته باشيد كه اين تم با بودجه شما هم سازگار باشد تا بتوانيد يك كيك تولد كامل كه از نظر ظاهري منطبق بر تم باشد، انتخاب نماييد.

3- طعم كيك تولد را انتخاب نماييد

انتخاب كيك تولد - تعيين طعم كيك تولد - انواع طعم كيك تولدطعم‌هاي مختلف كيك تولد - محبوب‌ترين طعم‌هاي كيك تولد - نحوه تعيين طعم كيك تولد

يك كيك تولد كامل، نه تنها بايد از ظاهري جذاب برخوردار باشد، بايد طعم و مزه خوبي هم داشته باشد. مهم‌ترين نكته اين است كه طعمي را انتخاب كنيد كه اكثريت افراد حاضر در ميهماني را خشنود كند. شما بايد هم در مورد طعم خود كيك، هم مواد بين لايه‌هاي آن و هم رويه خامه‌اي كيك تولد تصميم‌گيري كنيد.
ابتدا در مورد طعم خود كيك تصميم‌گيري كنيد. اين طعم‌ها مي‌تواند به سادگي شكلاتي، وانيلي يا تافي باشند. و يا اينكه كمي خاص‌تر باشند. مثل كيك‌هاي تولد با طعم‌هاي ميوه‌اي مانند گلابي، انبه، توت فرنگي و يا نارگيل و ليمو.
سپس در مورد مواد و خامه بين كيك تصميم‌گيري نماييد. به عنوان يك ميزبان خلاق مي‌توانيد براي بين لايه‌هاي مختلف كيك تولد، مواد مختلفي را انتخاب نماييد. در نهايت بايد در مورد رويه كيك تولد تصميم بگيريد. اگر به دليل چربي زياد، نمي‌خواهيد از رويه خامه كره‌اي به عنوان روي خامه‌اي كيك استفاده كنيد، گزينه‌هاي بسيار زياد ديگري نيز وجود دارد. خامه فرانسوي، كنجد شكلات، مربا زردآلو، فوندانت و بسياري از مغزيجات از جمله گردو، فقط بعضي از گزينه‌هاي ممكن براي رويه كيك تولد هستند.
پيش‌تر مطلبي منتشر كرديم كه نتيجه يك نظرسنجي در مورد محبوب ترين طعم كيك تولد، در آن منتشر شده بود. در آن نظرسنجي مشخص شد كه كيك‌ تولد شكلاتي محبوب‌ترين كيك‌هاي تولد از نظر طعم هستند. شما هم براي انتخاب طعم در وهله اول، ترجيح كودك يا شخصي كه تولد اوست را در نظر بگيريد. در وهله بعد مي‌توانيد ترجيحات ديگر ميهمانان را هم در نظر بگيريد. حتي ممكن است بخواهيد طعم مورد نظر مهمانان را از آنها سوال كنيد. به هر حال سعي كنيد برخلاف روال مرسوم، كه فقط ظاهر كيك تولد در انتخاب آن تاثيرگذار است، طعم آن را نيز مورد توجه قرار دهيد. طعمي را انتخاب كنيد كه بين مهمانان بيشترين محبوبيت را داشته باشد.

4- نوشتن ليست ميهمانان

ليست مهمانان جشن تولد - انتخاب كيك تولد

اهميت تهيه يك ليست از مهمانان در اين است كه متوجه مي‌شويد كه بايد چه مقدار كيك تولد سفارش دهيد. قطعا پيش از رسيدن به اين مرحله بايد بودجه مد نظرتان براي تولد را تعيين كرده باشيد. ميزان هزينه‌اي كه قصد داريد انجام دهيد، مهم‌ترين عامل در انتخاب ليست (و به خصوص تعداد) مهمانان است. عامل ديگر نيز توجه به شخصيت و ترجيح مهمانان اصلي جشن تولد است. اينكه آنها دوست دارند در يك مهماني كوچك و صميمي شركت كنند و يا در يك مهماني بزرگ با تعداد افراد زياد.
به هر حال حتما موافق هستيد كه در يك جشن تولد، هيچ چيز بدتر از اين نيست كه كيك تولد كم بيايد. اينكه در حالي كه برخي افراد هنوز كيك نخورده‌اند، كيك تولد تمام شود براي ميزبان موجب شرمندگي است. بنابراين پس از تهيه يك ليست دقيق از مهمانان، آنها را دعوت كنيد. پس از دعوت بايد دقيقا بدانيد كه چند نفر در مهماني شما حاضر خواهند بود.
اكنون كه تعداد دقيق نفرات حاضر در جشن تولد را مي‌دانيد، چطور بايد بفهميد كه چه مقدار كيك تولد براي اين نفرات كافي است؟ در ادامه جوابي دقيق به اين سوال خواهيم داد. با استفاده از اطلاعات و جداولي كه كرده‌ايم، به راحتي ميزان كيك تولد مورد نيازتان را تخمين خواهيد زد.
بعد از دعوت مهمانان شما آمار نسبتا دقيقي از تعداد افراد حاضر در جشن و خصوصيات آنها خواهيد داشت. براي تخمين مقدار كيك تولد مورد نياز بايد به سه نكته اساسي توجه كنيد.
اول اينكه سن و سال ميهمانان به چه صورت است. معمولا افراد سالخورده با توجه به وجود چربي و قند زياد در كيك تولد، رغبت زيادي به مصرف آن ندارند. براي كودكان كم سن و سال نيز بايد مقادير كمي كيك تولد در نظر گرفت.
دوم اينكه هميشه پيش مي‌آيد كه در جشن‌هاي تولد، مهماناني به صورت سر زده حاضر مي‌شوند، يا در لحظات آخر دعوت مي‌شوند و يا در لحظات آخر دعوت را قبول مي‌كنند. هميشه بايد با در نظر گرفتن اين عده، مقدار كيك بيشتري را سفارش دهيد.
سومين مورد به ساير خوراكي‌هاي جشن مربوط است. بايد در نظر داشته باشيد كه كيك تولد در مهماني شما صرفا جنبه تشريفاتي دارد و يا به عنوان يك دسر سرو مي‌شود. چرا كه تكه‌هاي كيك دسر بايد بزرگتر باشد.
پس از مشخص شدن اين نكات نوبت به تخمين دقيق ميزان كيك تولد مورد نيازتان مي‌رسد. اگر بخواهيد بر اساس وزن تصميم بگيريد، گفته مي‌شود كه هر كيلوگرم كيك، براي 5 تا 8 نفر كافي است. در حالي كه با توجه به موارد گفته شده، شايد بخواهيد كه ميزان كمتر و يا حتي بيشتري كيك براي هر نفر در نظر بگيريد.
اما روش حرفه‌اي تر اين است كه بر اساس شكل و اندازه و ابعاد كيك تولد تصميم بگيريد. در دو جدول زير، نشان داده شده است كه هر كيك تولد در ابعاد و اندازه‌هاي مختلف براي چند نفر كافيست.
نكته: اندازه‌ها بيانگر طول قطر دايره و قلب و نيز طول ضلع مربع هستند.
نكته: با توجه به پيروي قالب‌هاي استاندارد كيك‌پزي از اندازه‌هاي استاندارد (بر حسب اينچ) از واحد اينچ استفاده شده است. هر اينچ برابر 2.54 سانتيمتر است.

**با عرض پوزش جداول اصلي در وبلاگ قرار داده نشده اند. اين جداول در منبع اصلي مقاله موجود است.

در مقاله «هر كيك براي چند نفر كافيست» مي‌توانيد علاوه بر اين جداول، نحوه برش استاندارد كيك را نيز ياد بگيريد.
در پايان بخش تخمين ميزان كيك تولد مورد نياز، مطالب را جمع‌بندي مي‌كنيم تا يك ترفند ساده براي تخمين بيان شود.
ابتدا ميهمانان را دعوت كنيد و با توجه به پذيرش يا عدم پذيرش دعوت از سوي آنها، يك ليست اوليه ايجاد كنيد. با توجه به اين ليست و با استفاده از جداول بالا، اندازه كيك مد نظرتان را به دست آوريد. حالا نوبت اين رسيده كه با در نظر گرفتن سه نكته مطرح شده، اندازه كيك را با شرايط خودتان تطبيق دهيد. معمولا در اين مرحله ميزان كيك تولد مورد نياز، از آنچه بر اساس جدول استخراج كرديد بيشتر مي‌شود. توصيه مي‌كنيم كيك تولدي را انتخاب كنيد كه به اندازه 20 درصد، از آنچه بر اساس جدول به دست آورده‌ايد، بزرگتر باشد. البته ممكن است با توجه به شرايط شما (همان 3 نكته عنوان شده) اين ميزان كمتر يا بيشتر باشد.

5- يك قنادي خوب انتخاب كنيد

انتخاب كيك تولد - انتخاب قنادي براي كيك تولد - انتخاب شيريني فروشي - انواع كيك تولدانتخاب كيك تولد - انتخاب قنادي براي كيك تولد - انتخاب شيريني فروشي - انواع كيك تولد

حالا كه مي‌دانيد به چه مقدار كيك تولد نياز داريد، چه طعم كيك تولدي مهمانانتان را خوشحال‌تر مي‌كند و احتمالا در مورد تم و تزيينات هم تصميم‌گيري كرده‌ايد، وقت آن است كه يك قنادي خوب انتخاب كنيد. البته معمولا همه ما تجربه خوبي از خريد از يك يا چند قنادي خاص داشته‌ايم و دوست داريم مجددا به سراغ همان‌ها برويم. اما اگر مي‌خواهيد يك قنادي خوب انتخاب كنيد، چند عامل معرفي مي‌كنيم كه بايد در نظر بگيريد.

زمان كوتاه؛ كيك تولد فوري

اگر زمان كمي تا جشن تولد باقي مانده ( مثلا كمتر از يك يا دو روز) احتمالا مجبوريد قنادي‌هايي را انتخاب كنيد كه در بازه‌هاي زماني كوتاه هم سفارش مي‌پذيرند. يا اينكه قنادي‌هايي را انتخاب كنيد كه مدل‌هاي از پيش آماده‌اي دارند كه ممكن است براي نيازهاي شما هم مناسب باشند. در اين صورت بهتر است به سراغ مراكزي برويد كه پرطرفدارتر هستند و در نتيجه مدل‌هاي كيك تولد آماده بيشتر و متنوع‌تري دارند.

باز هم بودجه

آيا برنامه شما اين است كه هزينه درخوري براي خريد يك كيك تولد كامل از يك قنادي خوب داشته باشيد؟ يا اينكه هزينه كم برايتان در اولويت است و مي‌خواهيد صرفا رسم سرو كيك تولد در جشن را اجرا كنيد و مهمانان هم با يك كيك شيرين پذيرايي شوند؟ اين شما هستيد كه بايد مشخص كنيد كيفيت كيك تولد برايتان در اولويت است يا قيمت آن.

نزديكي به منزل و يا تحويل به موقع

آيا در روز تولد براي رفتن به قنادي و تحويل كيك تولد وقت كافي داريد؟ اگر قنادي سيستم تحويل كيك دارد، آيا به زمان تحويل دقيق متعهد است؟ آيا دور بودن راه به خصوص در فصول گرم سال، موجب خرابي كيك تولد نمي‌شود؟ به هر حال بهتر است مركز شيريني‌فروشي را طوري انتخاب كنيد كه به محل زندگي‌تان نزديك باشد.

توانايي و مهارت

آيا قنادي مد نظرتان، مي‌تواند تمام كيك تولد مد نظر شما را درست كند؟ به هر حال درست كردن برخي از مدل‌هاي كيك تولد و برخي تزيينات آن، به مهارت بالايي نياز دارد كه همه قنادي‌ها توان درست كردن آنها را ندارند.

6- يك مدل نهايي براي كيك تولد انتخاب كنيد

حالا كه همه چيز را در نظر گرفته‌ايد نوبت به اين رسيده كه از سليقه خود استفاده كنيد و يك مدل كيك تولد كه با نيازها و معيارهاي قبلي‌تان هم سازگار باشد انتخاب نماييد. در انتخاب ظاهر كيك تولد بيش از هر چيزي به سليقه خودتان تكيه كنيد. همچنين به مواردي چون رنگ‌ها يا عناصر مورد علاقه خودتان يا فردي كه تولد اوست توجه كنيد. مثلا اگر دختربچه‌اي داريد كه به يكي از شخصيت‌هاي معروف علاقه دارد، و يا پسربچه‌اي داريد كه به فوتبال علاقه‌مند است، يك ايده هميشه عالي، استفاده از اين عناصر در كيك تولد است.
مساله ديگري كه بايد در نظر بگيريد تم تولد است كه در معيار دوم هم مطرح شد. اگر تم خاصي براي جشن تولد در نظر گرفته‌ايد سعي كنيد كيك تولدي انتخاب كنيد كه با آن تطابق داشته باشد. در مجموعه مطالب تم تولد كيكانه، براي بسياري از تم‌ها، كيك‌هاي تولد سازگار و جديدي هم معرفي شد كه در صورت تمايل مي‌توانيد آنها را مرور كنيد.
دو عامل مهم ديگري كه خوب است در انتخاب مدل كيك تولد دخالت دهيد، مربوط به فردي است كه جشن تولد براي اوست. اولا جنسيت فرد و دوما سن او را در نظر بگيريد. به هر حال بايد ميان مدل كيك تولد يك فرد بزرگسال، با مدل كيك تولد يك كودك تفاوت وجود داشته باشد. همانطور كه بايد ميان مدل كيك تولد خانم‌ها، با مدل كيك تولد آقايان تفاوت وجود داشته باشد. به همين منظور و به عنوان حسن ختام بحث انتخاب كيك تولد، مدل‌هاي پرطرفدار و منتخب كيك تولد را در چهار گروه تقسيم و ارائه كرده‌ايم. مي‌توانيد با مشاهده هر يك از اين مدل‌ها، براي انتخاب كيك تولد مناسب شرايط خودتان ايده‌ بگيريد.

مدل كيك تولد دخترانه

بيشترين ايده‌ها و مدل‌هاي كيك تولد، در حيطه كيك‌هاي تولد مناسب براي دخترخانم‌ها تهيه و اجرا مي‌شود. اين امر دلايل زيادي دارد. علاقه دخترها به انواع رنگ‌هاي شاد، علاقه بيشتر آنها به شخصيت‌ها، موجودات و ساير مسائل فانتزي و جذاب از جمله اين دلايل است. در ويدئوي زير، مجموعه 15 كيك تولد دخترانه جذاب و پرطرفدار در سراسر جهان به نمايش درآمده است. تماشاي اين ويدئو به شما كمك مي‌كند تا ايده‌هاي بيشتري براي انتخاب كيك تولد دخترتان داشته باشيد.

مدل كيك تولد پسرانه

جالب است كه ترجيحات آقاپسرها نسبت به دخترخانم‌ها همگرا تر است. دامنه موضوعات مورد علايق دخترها اينقدر زياد است كه كمتر مي‌توان به مجموعه‌اي از علايق مشترك در بين آنها رسيد. در حالي كه در مورد پسرها موضوع كاملا برعكس است. برخي از شخصيت‌هاي خاص (چه در كارتون‌ها و چه در فيلم‌هاي سينمايي)، ماشين‌هاي مختلف (از ماشين‌هاي مسابقه‌اي گرفته تا ماشين‌هاي ساختماني و انواع موتورها و ...)، ورزش‌هاي گوناگون از جمله فوتبال و نهايتا هواپيما و خلباني، از جمله علايق مشترك بسياري از پسربچه‌ها در سراسر دنياست.
بر همين اساس در فيلم زير 15 مدل كيك تولد پسرانه جذاب و پر فروش براي همه سنين و سليقه‌ها ارائه شده است.

مدل كيك تولد زنانه

اگر دوست داريد براي يك خانم كيك تولدي تهيه كنيد كه او را خوشحال كند، بايد از علايق او اطلاع كامل داشته باشيد. استفاده از رنگ‌ها، گل‌ها يا ميوه‌هاي مورد علاقه او در تزيين كيك، چاپ تصوير خانم يا نوشتن جملات مورد علاقه‌ي او روي كيك، و يا تهيه كيك‌هايي با تزيينات رومانتيك و نشان دهنده عشق و علاقه، از جمله ايده‌هاي كاربردي براي خريد يك كيك تولد زنانه مناسب است. ويدئويي آماده كرديم كه در آن 15 مدل جذاب كيك تولد براي خانم‌ها به تصوير كشيده شده است.

مدل كيك تولد مردانه

براي انتخاب يك مدل كيك كه يك آقا آن را دوست داشته باشد هم كار چندان سختي نداريد. معمولا همه آقايان حداقل به يك تيم ورزشي، يك خوراكي خاص، يك حرفه يا سرگرمي، يك خودرو، يك ساز و يا يك شيء خاص علاقه‌مند هستند. كافي است براي سورپرايز كردن آنها يكي از اين علايق را مبناي انتخاب يا سفارش كيك تولد قرار دهيد. در ويدئوي آخر اين بخش هم چند ايده جالب كيك تولد مردانه ارائه شده است.

**با عرض پوزش، ويدئوهاي مربوط به مدل هاي كيك تولد در وبلاگ بارگزاري نشده اند. اين ديدئو ها در منبع اصلي مقاله موجود مي باشد.

منبع: كيك تولد و انتخاب آن

بازدید : 443
11 زمان : 1399:2

شيريني مرنگ پفكي

مواد اوليه مرنگ عادي:
يك پيمانه شكر دانه‌ريز
يك پيمانه پودر شكر
8 سفيده تخم‌مرغ
1/4 قاشق چايخوري كرم تارتار (داراي جايگزين)
1/4 قاشق چايخوري نمك
1 قاشق چايخوري عصاره وانيل يا بادام

مرنگ پفكي عادي:
نكته1: پودر شكر حالت كاملا پودر شده شكر دانه ريز است. مي‌توانيد با ميكس كردن شكر دانه ريز در ميكسر يا آسياب‌كن، در خانه آن را درست كنيد. توجه كنيد كه پودر شكر بايد به حدي ريز شود كه يك پيمانه از آن، به شكل محسوسي سنگين‌تر از يك پيمانه شكر دانه‌ريز باشد.
نكته2: همانطور كه گفته شد اين دستور پخت، حرفه‌اي‌ترين دستور پخت شيريني مرنگ پفكي عيد است. به جز كرم تارتار، ساير مواد اوليه آن هم در دسترس است. در مورد كرم تارتار هم نگران نباشيد. همواره و در تمام دستورپخت‌ها مي‌توانيد كرم تارتار را با آبليمو و يا سركه سفيد جايگزين كنيد. اما قانون اين جايگزيني به اين صورت است:
به ازاي هر 1/2 قاشق چايخوري كرم تارتار، از يك قاشق چايخوري آبليمو يا سركه سفيد استفاده نماييد.

طرز تهيه مرنگ پفكي عادي:
1- فر را در دماي 120 درجه سانتي‌گراد (250 درجه فارنهايت) گرم كنيد.
2- يك ورق بزرگ يا دو ورق معمولي شيريني‌پزي روي سيني فر پهن كنيد.
3- شكرها را در يك كاسه با هم تركيب كنيد و كنار بگذاريد.
4- در يك كاسه يا درون ظرف ميكسر، سفيده تخم مرغ‌ها را اينقدر بزنيد تا سفيد رنگ و فومي شوند. سپس كرم تارتار ( و يا يكي از جايگزين‌هاي معرفي شده را) همراه با نمك اضافه كنيد. همزمان به هم زدن نيز ادامه دهيد. حالا هربار يك قاشق غذاخوري از شكرها را اضافه كنيد و بعد از هر بار افزودن، به خوبي هم بزنيد. اين كار بايد حدود 10 دقيقه ادامه يابد.
5- سپس وانيل را اضافه نماييد و با سرعتي بالا به هم زدن ادامه دهيد تا يك خمير سفت و براق به دست آيد.
6- حالا نوبت استفاده از قيف شيريني‌پزي است. از يك سري ساده و يا مشابه تصوير زير استفاده نماييد. حتي اگر تا به حال با قيف كار نكرده‌ايد، با چند بار تمرين مي‌توانيد شيريني مرنگ پفكي را درست كنيد. براي اين كار حركت دست بايد به صورت مارپيچي باشد. به صورتي كه درست كردن گل شيريني را از مركز يك دايره (كه قرار است شيريني مرنگ در آن قرار گيرد) شروع كنيد و تا كناره‌هاي اين دايره ادامه دهيد.
7- پخت به اندازه يك ساعت طول خواهد كشيد. تا جايي كه كرم، محكم و كمي رنگي شود. در اين مرحله فر را خواموش كنيد اما مرينگ‌ها را از فر خارج نكنيد. اجازه دهيد چندين ساعت درب فر بسته بماند و شيريني‌ها نيز در فر باقي بماند. تا جايي كه مرنگ‌هاي پفكي در همان فر با درب بسته، سرد شود. توجه كنيد كه يكي از ترفندهاي اساسي در پخت شيريني مرنگ، همين مورد است. بنابراين حتما آن را انجام دهيد.
8- پس از گذشت چندين ساعت (يا حتي يك شب تا صبح) و سرد شدن مرينگ‌ها در فر، آنها را با ملايمت از سيني فر و كاغذ كف آن جدا كنيد. شيريني نوروزي شما آماده است. مي‌توانيد در يك ظرف ديگر آنها را بچينيد تا در مهماني‌هاي عيد سرو شود.
نكته: ماهيت شيريني مرنگ پفكي به صورتي است كه بايد ترد باشد. براي نگهداري آن از ظرفي استفاده كنيد كه هوا در آن نفوذ نكند. همچنين مرنگ را بايد دور از حرارت و رطوبت نگه داريد. چرا كه اين عوامل موجب نرم شدن شيريني مي‌شوند. اين شيريني مرينگ را مي‌توان تا چند روز در دماي اتاق نيز نگاه داشت. اين يك ويژگي ايده‌آل براي شيريني‌هاي عيد نوروز است كه معمولا ساعت‌ها در روز، بايد بيرون از يخچال نگه داشته شوند.

منبع: طرز تهيه شيريني مرنگ

مواد اوليه مرنگ گردويي:
3 پيمانه گردو خرد نشده
سه سفيده تخم مرغ در دماي اتاق
1/2 پيمانه شكر سفيد دانه‌ريز

شيريني مرنگ گردويي:
يكي از محبوب‌ترين انواع مرنگ است كه طرز تهيه آن از آنچه در مورد طرزتهيه مرنگ پفكي خانگي هم گفته شد، ساده‌تر است. مرنگ گردويي هم مثل شيريني مرنگ معمولي، ترد و سبك است. يك ايده خوب براي عيد نوروز اين است كه در كنار مرينگ معمولي كه طرز تهيه آن آموزش داده شد، مرينگ گردويي را نيز براي مهمانانتان سرو كنيد. با آموزش طرز تهيه مرنگ گردويي همراه ما باشيد.
نكته: مقدار مواد اوليه گفته شده براي مرنگ گردويي، براي حدود 25 عدد شيريني متوسط كافي است.

طرز تهيه شيريني مرنگ گردويي:
1- فر را در دماي 175 درجه سانتيگراد (350 درجه فارنهايت) گرم كنيد.
2- گردوها را خرد كنيد. خرده گردوها بايد اندازه متوسطي داشته باشند. يعني نه حالت پودري داشته باشند و نه مثل دانه‌هاي واقعي گردو باشند. براي اين كار از يك ميكسر استفاده كنيد و اجازه دهيد تا جايي كه گردوها به حالت گفته شده در بيايد، ميكسر گردوها را خرد كند.
3- سفيده تخم‌مرغ‌ها را تا جايي كه كف كند و حجم آنها افزايش يابد و سفت شود بزنيد.
4- در اين مرحله به صورت كامل، سفيده تخم مرغ را درون گردوهاي خرد شده و شكر بريزيد.
5- مانند آنچه براي مرينگ معمولي گفته شد، كاغذ مخصوص شيريني‌پزي را كف سيني فر يا قالب ديگر پهن كنيد. سپس آن را چرب و آردي كنيد. بهتر است كه براي اين شيريني از قيف استفاده نكنيد. با قاشق، مايع شيريني را به صورت دايره‌اي روي سيني فر بريزيد. بهتر است كه براي هر شيريني به اندازه 3 سانتي‌متر در اطراف آن فضاي خالي بگذاريد. چرا كه در هنگام پخت، شيريني بيشتر پهن مي‌شود.
6- سيني را در فر قرار دهيد. پخت اين شيريني مرينگ گردويي در شرايط و دماي گفته شده، حدود 20 دقيقه زمان مي‌برد (آنچه در ابتداي صفحه براي زمان پخت گفته شده، مربوط به شيريني مرنگ معمولي است). نشانه پخت اين شيريني، طلايي شدن رنگ آن است. بعد از پخت، شيريني را از فر خارج كنيد.
نكته: پس از بيرون آوردن از فر، اين شريني مرنگ گردويي ممكن است كمي مرطوب و خام به نظر برسد. نگران نشويد. اگراجازه دهيد شيريني تا جايي كه تست پخته شدن شريني را پاس كند، در فر پخته شود، بعد از خروج از فر، خشك و سفت خواهد شد.
7- به مدت 15 دقيقه اجازه دهيد تا شيريني‌ها كمي خنك شوند. سپس آنها را از كاغذ و سيني فر جدا كنيد و بگذاريد 15 دقيقه ديگر خنك شوند. پس از آن مي‌توانيد شيريني‌ها را در يك ظرف كه در معرض هوا نباشد قرار دهيد.
نكته: شيريني مرنگ گردويي را مي‌توان تا 10 روز در دماي اتاق نگهداري كرد. به همين خاطر هم هست كه براي سرو در ايام عيد نوروز و پذيرايي از مهمانان گزينه مناسبي است. البته اگر بابت سفيده تخم‌مرغ موجود در آن نگران هستيد، مي‌توانيد آن را در يخچال يا حتي فريزر قرار دهيد. البته بهتر است كه مدتي پيش از ميل كردن، آن را در دماي محيط قرار دهيد.

منبع: طرز تهيه شيريني عيد

بازدید : 1603
11 زمان : 1399:2

18 سالگي سن بسيار مهمي است. در اين سن دختران و پسران پا به دوران جواني خود مي‌گذارند. عده‌اي به دانشگاه مي‌روند، عده‌اي هم مشغول به كار مي‌شوند. از اين سن به بعد امكان دريافت گواهينامه رانندگي و حق شركت در انتخابات وجود دارد. به طور كلي جوان در اين سن احساس مي‌كند شخصيت تازه‌اي يافته و مي‌تواند منشا اثرگذاري باشد. چالش‌هاي جديدي را روبروي خود مي‌بيند و آماده‌ي پذيرش مسئوليت‌هاي گوناگون مي‌شود. بنابراين تولد 18 سالگي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. بايد يك جشن با ايده‌هاي نو و جديد برگزار كرد.

سعي كرديم مطالب مربوط به تم جشن تولد كودكان را بر اساس رده سني آنها تفكيك كنيم. در مقاله تولد يك‌سالگي كودكان، بسياري از نكات اين جشن تولد را در كنار تم مناسب براي جشن تولد يك سالگي مورد توجه قرار داديم. تم تولد كودك 2 تا 4 ساله، تم جشن تولد كودك 5 و 6 ساله، تم تولد كودك 7 و 8 ساله و تم تولد كودك 9، 10، 11 ساله و بالاتر را هم جداگانه مورد توجه قرار داديم. بنابراين مي‌توانيد بر اساس رده سني كودكتان با تم‌هاي مناسب او آشنا شويد.

همچنين مجموعه‌اي از ايده‌هاي اختصاصي و جالب را براي كودكان دختر و پسر، براي جشن تولد ارائه كرديم. از اين رو مي‌توانيد سري به دو مقاله پرطرفدار سايت، يعني مجموعه ايده‌هاي اختصاصي براي تم جشن تولد پسرانه، و مجموعه تم‌هاي تولد دخترانه بزنيد.

در ادامه شما را با تم تولد و هر آنچه براي برگزاري يك جشن تولد ويژه نياز داريد، آشنا سازيم.

ايده‌هاي خلاقانه براي تم تولد 18 سالگي پسران و دختران

اين مرحله، جشن تولد را به يك مهماني فراموش نشدني تبديل خواهد كرد. شما با برخي از ايده‌هايي كه به هر چه بهتر برگزار كردن جشن تولد 18 سالگي كمك مي‌كند، آشنا خواهيد شد. ما در ادامه دو ليست جداگانه براي تم تولد 18 سالگي دختران و پسران ارائه مي‌كنيم.

برنامه ريزي كنيد

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - برنامه ريزي جشن تولد

براي برگزاري يك جشن تولد به ياد ماندني، برنامه ريزي اولين و مهمترين فاكتور است. جشن بايد به گونه‌اي برگزار شود كه همه‌ي مهمانان در هر سني كه هستند، سرگرم شده و كسي احساس خستگي نكند. بهتر است اول برنامه‌ ريزي كرده و سپس عمل كنيد. با اين كار همه چيز آسان مي‌شود و به تك تك اهدافتان خواهيد رسيد. همانطور كه مي‌دانيد، برنامه ريزي به خودي خود كار ساده‌اي نيست. اما نگران نباشيد ما به شما كمك خواهيم كرد.

برنامه ريز جشن تولد

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - برنامه ريز جشن تولد

اگر تا به حال تجربه‌ي برگزاري يك جشن تولد بزرگ را نداشته‌ايد، از كساني كه در اين كار تجربه دارند كمك بگيريد. ممكن است در بين دوستان و يا اقوام خود كسي را سراغ داشته باشيد كه در يك سال اخير يك جشن تولد برگزار كرده است. از تجربه‌ي آن‌ها براي يك برنامه ريزي موفق كمك بگيريد.

تصميم گيري در مورد بودجه جشن تولد

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تصميم گيري در مورد بودجه جشن تولد

مهم ترين گام در برنامه ريزي، تصميم گيري در مورد بودجه است. شما بايد مشخص كنيد كه چقدر مي‌خواهيد خرج كنيد. سپس بر اساس بودجه خود درباره‌ي ساير موارد تصميم گيري نماييد.

ليست مهمانان را تهيه كنيد

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تهيه ليست مهمانان

از مهماناني كه قرار است دعوت كنيد، يك ليست تهيه نماييد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا برنامه ريزي بهتر و دقيق تري داشته باشيد.

مكاني براي ميزباني پيدا كنيد

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - پيدا كردن مكاني براي ميزباني

پس از برنامه‌ ريزي و تعيين بودجه اكنون نوبت پيدا كردن مكاني براي پذيرايي از مهمانان و برگزاري جشن تولد است.

  • براي برگزار كننده جشن چه مكاني از نظر اقتصادي مناسب‌تر است؟
  • آيا اين مكان براي اجراي سرگرمي‌هاي مورد نظر ما مناسب است؟
  • آيا مهمانان به راحتي مي‌توانند خود را به محل برگزاري جشن برسانند؟

اين‌ها سوالات ساده‌اي هستند كه بايد قبل از انتخاب محل برگزاري جشن تولد 18 سالگي، پاسخ داده شوند.

تنظيم ساعت و تاريخ برگزاري جشن تولد

با اين كار هم برگزار كننده جشن و هم مهمانان از سردرگمي خارج مي‌شوند. همه مي‌دانند كه خود را براي چه ساعتي آماده كنند. بنابراين حتما يك تاريخ و يك ساعت معيني را براي شروع جشن در نظر بگيريد.

ارسال دعوت‌ نامه‌ها

اين مرحله بسيار مهم است. بايد مراقب باشيد كسي از دوستان و يا اقوام فراموش نشوند. در طراحي دعوت‌ نامه‌ها خلاقيت به خرج دهيد و توجه كنيد كه دعوت نامه براي تولد 18 سالگي دختران بايد با دعوت نامه تولد 18 سالگي پسران متفاوت باشد.

آماده سازي منو

براي خوراكي‌ها و نوشيدني‌هايي كه قصد داريد در جشن تولد، سرو كنيد حتما برنامه ريزي كنيد. خوراكي‌ها بايد متفاوت، مناسب با يك جشن تولد و مورد علاقه‌ي همه‌ مهمانان باشد.

كيك

پس از تصميم گيري در مورد مسائل اوليه، بايد كيك تولد را انتخاب كنيد. همانطور كه مي‌دانيد جشن تولد بدون كيك، يك جشن تولد ناقص است. كيكي انتخاب كنيد كه مورد علاقه‌ي جوان 18 ساله باشد و توجه مهمانان را به خود جلب كند. سعي كنيد كيك تولد با تم تولد، كاملا هماهنگ باشد. به ياد داشته باشيد، مهم‌ترين بخش يك جشن تولد، كيك آن است. بنابراين با دقت بالا اقدام به انتخاب كيك تولد نماييد.

بياييد بحث در مورد تم تولد را شروع كنيم. انتخاب يك تم تولد باعث جذاب شدن تولد و برانگيخته شدن حس ماجراجويي مهمانان مي‌شود. تم تولد بايد متناسب با سن و جنسيت كسي باشد كه مي‌خواهيم براي او جشن تولد برگزار كنيم.

ايده‌هايي براي تم تولد 18 سالگي دختران

1) تم تولد پرنسس

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد پرنسس

از مهمانان بخواهيد در صورت امكان، لباس پرنسس به تن كنند تا با تم تولد مطابقت داشته باشد. تصور بكنيد همه‌ي دختران حاضر در جشن، لباس پرنسس به تن داشته باشند. اين موضوع قطعا براي دختر 18 ساله شما جذاب خواهد بود.

2) تم تولد كارناوال

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد كارناوال

تم كارناوال يك تم تولد بسيار شاد است و موجب مي‌شود همه‌ي مهمانان احساس شادابي و جواني كنند. پاپ كورن‌ها، آب‌نبات‌ها و شيريني‌ها احساس كارناوال و يك عطر جديدي را براي جشن تولد به ارمغان مي‌آورند. اين تم يكي از بهترين تم‌ها براي جشن تولد دختر خانم‌ها است.

3) تم تولد راك

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد راك

اگر دختر شما به نواختن و يا حتي گوش دادن موسيقي راك علاقه‌مند است، پيشنهاد ما به شما، تم راك مي‌باشد.

4) تم تولد آب نبات چوبي شكلاتي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد آب نبات چوبي شكلاتي

اغلب افراد به خصوص دخترها عاشق شكلات هستند. در اين تم شما بايد شكلات‌ها را به شكل آبنبات چوبي سرو كنيد. همچنين بايد در ساير خوراكي‌ها از شكلات استفاده شود. به عنوان مثال حتما بايد يك كيك تولد شكلاتي سفارش دهيد.

5) تم تولد جواهرات

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد جواهرات

نگران نباشيد، لازم نيست حتما از طلا و يا جواهرات استفاده كنيد. در اين تم همه‌ي دختران شركت كننده در جشن بايد مجموعه‌اي از زيورآلات خود را به نمايش بگذارند. اين زيورآلات مي‌تواند شامل طلا، نقره، بدليجات و از همه مهمتر دستبند و گردنبند‌هاي دست ساز باشد. هدف از اين تم ابتكار و خلاقيت است نه نمايش دادن دارايي‌ها.

6) تم تولد لوازم آرايشي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد لوازم آرايشي

موضوع تم دخترانه بايد كاملا مطابق با سليقه دخترها باشد. در اين تم بايد در تزيينات محل برگزاري جشن تولد از لوازم آرايشي مختلف استفاده شود. همانطور كه در تصوير بالا مشاهده مي‌كنيد، حتي مي‌توان خوراكي‌ها و كيك تولد را هم بر اساس لوازم آرايشي تزيين كرد.

7) تم تولد لباس خواب

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد لباس خواب

در اين تم همه‌ي مهمانان بايد لباس خواب به تن داشته باشند. اين تم براي دختران 18 ساله بسيار سرگرم كننده خواهد بود. محل برگزاري جشن تولد را هم بايد بر اساس پارامتر‌هاي اتاق خواب تزيين كنيد. به عنوان مثال از چراغ خواب، نور كم و يا حتي تخت و متكا استفاده كنيد.

8) تم تولد لباس فانتزي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد لباس فانتزي

حتما در دعوت‌ نامه‌هاي خود، تم تولد را ذكر كنيد تا مهمانان متناسب با آن، لباس خود را انتخاب كنند. براي اين تم مي‌توان از لباس‌هاي زير استفاده كرد:

  • لباس مدرسه
  • لباس‌هاي مربوط به دوران قديم
  • لباس دزدان دريايي
  • لباس‌هايي رنگارنگ (استفاده از رنگ‌هاي آبي، سبز، قرمز، زرد و يا ساير رنگ‌ها)
  • لباس‌هاي ترسناك
  • لباس حيوانات
  • لباس شخصيت‌هاي كاتوني

9) تم تولد بادكنكي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - تم تولد بادكنكي

بايد محل برگزاري جشن تولد را با استفاده از انواع بادكنك‌ها تزيين كنيد. سعي كنيد از بادكنك‌هايي با اشكال و رنگ‌هاي متنوع استفاده نماييد. استفاده از بادكنك‌هاي هليومي اين امكان را به شما مي‌دهد كه تزيينات زيباتري داشته باشيد.

10) شام و فيلم با دوستان

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي دختران - شام و فيلم با دوستان

به جاي برگزاري جشن تولد 18 سالگي فرزندتان، مي‌توانيد بودجه‌ي مورد نظر خود را به او بدهيد تا هر طور كه مايل است اين روز مهم را با دوستان خود جشن بگيرد. به عنوان مثال با دوستان خود به تماشاي يك فيلم بنشيند و سپس شام را در رستوران مورد علاقه‌ي خود ميل كنند. و يا هر ايده‌ي ديگري كه در سر دارد را پياده‌سازي كند. شما هم مي‌توانيد او را راهنمايي كرده و به او كمك كنيد.

در مقاله "تم تولد دخترانه" ايده‌هايي براي تولد دختران به همراه گالري تصاوير هر ايده، مطرح شده است.

ايده‌هايي براي تم تولد 18 سالگي پسران

1) مهماني خانگي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - مهماني خانگي

پسران جوان علاقه‌ي چنداني به تزيين خانه و لباس‌هاي فانتزي ندارند. آن‌ها اغلب دوست دارند با دوستان خود در يك مكان جمع شوند و خوش گذراني كنند. بنابراين اقدامات مورد نياز مانند آماده كردن خوراكي‌ها را انجام داده و از خانه بيرون برويد. در واقع فضاي خانه را در اختيار آن‌ها قرار داده و اجازه دهيد لذت ببرند.

2) مهماني آبي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - مهماني آبي

اين يك ايده خلاقانه براي جشن تولد 18 سالگي پسران است. پسران در اين سن بدشان نمي‌آيد به همراه دوستان خود تفريحات آبي انجام دهند. اين تم را مي‌توانيد در يك استخر عمومي و يا خصوصي انجام دهيد. براي اين كار بايد ابتدا استخر را رزو كرده و سپس خوراكي‌ها را آماده كنيد. بقيه‌ي ماجرا به عهده‌ي خود آقاپسرها است.

3) مهماني در مجموعه‌هاي تفريحي - ورزشي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - مجموعه‌هاي تفريحي و ورزشي

پسران در اين سن عاشق تفريح و ورزش هستند. مي‌توانيد به جاي برگزاري يك جشن تولد خانوادگي در داخل خانه، آن را در يك مجموعه‌ي تفريحي - ورزشي برگزار كنيد. در اين مجموعه‌ها انواع بازي‌هاي تحركي مانند تنيس روي ميز، بولينگ و دارت و همچنين بازي‌هاي رايانه‌اي وجود دارد. بنابراين پسران تا ساعت‌ها سرگرم هستند و خوش ميگذرانند.

4) مهماني بادكنكي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - مهماني بادكنكي

اين تم همانند تمي است كه قبلا براي جشن تولد 18 سالگي دختران توضيح داده شد. با اين تفاوت كه بايد از رنگ‌ها و تزيينات پسرانه استفاده كنيد. با توجه به اين تم مي‌توانيد مسابقه‌اي برگزار كنيد. به اين شكل كه هر كس بايد در زمان مشخصي تعدادي بادكنك را باد كرده تا بادكنك‌ها بتركند. در انتها برنده كسي است كه تعداد بادكنك بيشتري را از طريق باد كردن تركانده باشد.

براي تزيين خانه با استفاده از بادكنك مي‌توانيد از مقاله "روش‌هاي ساده تزيين جشن تولد با بادكنك" كمك بگيريد.

5) مهماني در رستوران

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - مهماني در رستوران

يك مهماني ويژه در رستوران به همراه خوراكي‌هاي خوشمزه، مي‌تواند براي جوان 18 ساله شما بسيار خاطره انگيز باشد. برگزاري اين مهماني هنگام پخش يك مسابقه‌ي حساس فوتبال، باعث افزايش هيجان و جذابيت جشن تولد مي‌شود.

6) تم ورزشي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - تم ورزشي

بايد تمام تزيينات خود را با استفاده از لوازم ورزشي مانند توپ فوتبال، واليبال، تنيس و ساير ورزش‌هاي موجود انجام دهيد. از مهمانان بخواهيد لباس ورزشي به تن كنند. كيكي كه سفارش مي‌دهيد مطابق با تم ورزشي باشد. براي سرگرمي مهمانان مي‌توانيد از بازي‌هايي مانند شطرنج، مسابقه‌ي طناب كشي، مچ اندازي و يا ورزش‌هايي مانند بدمينتون، فوتبال و واليبال استفاده كنيد.

7) مهماني ماجراجويانه

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - مهماني ماجراجويانه

يك تم تولد مناسب براي آقا پسرهاي جوان كه انرژي زيادي دارند. اين تم بايد در محيطي باز پياده سازي شود. هواي تميز، تفريجات سالم و هيجان فراوان از مزاياي اين تم محسوب مي‌شود. در اين تم بايد مجموعه‌اي از كارهاي هيجان انگيز مانند قايقراني، غواصي، دوچرخه سواري، پينت بال، اسكي و اسب سواري را انجام دهيد.

8) مهماني سينمايي

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - مهماني سينمايي

براي جشن تولد 18 سالگي خود، اتاقتان را مانند سالن سينما تزيين كنيد. يك پروژكتور و صفحه نمايش آماده كنيد، از قبل چند فيلم مناسب تهيه نماييد و با دوستان خود به تماشاي آن‌ها بنشينيد. در طول فيلم با خوراكي‌هايي مانند ساندويچ الويه، پاپ كورن و نوشيدني‌هاي گرم و خنك از دوستان خود پذيرايي نماييد. دعوت‌ نامه‌هاي جشن تولد خود را به صورت بليط سينما طراحي كرده و اسم فيلم‌هايي كه قصد نمايش آن‌ها را داريد، روي دعوت نامه‌ها بنويسيد.

9) مهماني غافلگيرانه

سعي كنيد فرزند خود را در روز تولد 18 سالگيش غافلگير نماييد. به صورت مخفيانه با دوستانش تماس بگيريد آن‌ها را براي جشن تولد فرزندتان دعوت كنيد و از آن‌ها بخواهيد در اين مورد چيزي به فرزندتان نگويند. قطعا اين ايده پسر شما را غافلگير خواهد كرد.

براي هر چه بهتر برگزار كردن اين تم مي‌توانيد از مقاله "سورپرايز تولد" كمك بگيريد.

10) تدارك يك سفر

تم تولد - تم تولد 18 سالگي - تم تولد جوان 18 ساله - تم تولد 18 سالگي پسران - تدارك يك سفر

به جاي برگزاري يك جشن تولد مفصل مي‌توانيد يك سفر تفريحي را براي پسرتان به همراه دوستانش، تدارك ببينيد. به عنوان مثال تهيه بليط هواپيما و رزرو هتل براي يك منطقه‌ي گردشگري براي فرزندتان و صميمي‌ترين دوستش. اگر فرزندتان اهل سفر باشد، قطعا خوشحال خواهد شد.

براي ايده‌هاي بيشتر مي‌توانيد به مقاله‌ي "تم تولد پسرانه" مراجعه كنيد.

منبع: تم تولد جوانان 18 ساله

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 164
  • بازدید سال : 552
  • بازدید کلی : 17626
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی